بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

چالش اصلی در صنعت خودروسازی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودروسازی تبدیل شده است.
کد خبر : ۱۸۶۵۶۵

به گزارش بورس نیوز، منصور مرادی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: علی رغم نامگذاری سال جاری به نام حمایت از تولید ملی و اشتغال، متاسفانه صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما با مشکلات بسیاری در تولید مواجه است و در صورتی که این مشکلات رفع نشود منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر از هموطنان خواهد شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت افزود: متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودروسازی تبدیل شده است.

وی در ادامه به لزوم جلوگیری از خودتحریمی‌ها و انحصار در صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قطعات در کشور باید در برابر رقبایی که برای آنها حاشیه‌سازی می‌کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی خود در کشور ادامه دهند.

مرادی یادآور شد: دولت باید با اعطای یارانه‌های مناسب و البته هدفمند به قطعه‌سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و قطعه‌سازی و حجم بالای اشتغالزایی این صنایع، تاکید کرد: دولت می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله تخصیص ارز و کاهش مالیات به این صنعت کمک کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شود تا این شرکت‌ها توانایی ثابت نگاه داشتن قیمت‌ها را داشته باشند.

وی اذعان کرد: وزیر صمت با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که تاکنون تلاش‌های زیادی برای حفظ و ادامه حیات صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور انجام شده و از این پس نیز قطعا این وزارتخانه حامی صنعتگران خودروسازی خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان در شهرهای مانند مریوان سرمایه‌گذاری کنند چراکه این شهرها ظرفیت خوبی برای صادرات قطعه دارند و از طرفی از پتانسل نیروی انسانی تحصیلکرده برخوردار است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت:

جز اینکه به توان مردم مراجعه کنیم چاره ای نداریم

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

بدهی 15هزار میلیاردی خودروسازان به قطعه‌سازان

نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی گفت:

وجود مشکلات متعدد در صنعت خودروسازی کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت:

شعار دریافت مالیات در کشور ما

ارسال نظر