بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:

تبعات انحصاری شدن پروازهای هوایی استان ها

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: انحصاری شدن پروازهای هوایی استان‌ها تبعات بسیاری دارد که مهم ترین آن این است که قیمت‌ها تنها توسط یک شرکت در استان تعیین شده و فضای رقابتی میان ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت وجود ندارد و شرکت مربوطه تصمیم می گیرد که بلیط را با چه قیمتی به فروش برساند.
کد خبر : ۱۸۶۹۰۶

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با انتقاد از تقسیم‌بندی انحصاری استان‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که استان‌ها عملا میان ایرلاین‌ها تقسیم شده و پروازهای هوایی هر استان تنها توسط یک شرکت هواپیمایی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در خانه ملت ادامه داد: انحصاری شدن پروازهای هوایی استان‌ها تبعات بسیاری دارد که مهم ترین آن این است که قیمت‌ها تنها توسط یک شرکت در استان تعیین شده و فضای رقابتی میان ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت وجود ندارد و شرکت مربوطه تصمیم می گیرد که بلیط را با چه قیمتی به فروش برساند.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که به موضوع انحصاری شدن ایرلاین‌ها در استان‌ها دامن می زند و مشکلات این حوزه را بیشتر می کند، فعالیت چارترها است، امروز شاهد هستیم که چارترها مدیریت بخش عظیمی از پروازهای داخلی را برعهده گرفته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: فعالیت چارترها موجب افزایش چشمگیر قیمت بلیط پروازهای هوایی شده، البته اعضای کمیسیون عمران مجلس بارها نسبت به فعالیت پروازهای چارتری انتقاد کرده اند و مسئولان سازمان هواپیمایی اعلام کرده اند که میزان این پروازها کاهش می یابد، اما در عمل تاکنون این مسئله محقق نشده است.

علوی گفت: در شرایط کنونی نظارتی بر فعالیت پروازهای چارتری از سوی سازمان هواپیمایی صورت نگرفته و این مسئله موجب بروز ناسامانی در عرصه پروازهای هوایی شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: به نظر وزارت راه و شهرسازی باید رویکرد خود را نسبت به فعالیت ایرلاین‌ها و سیاست انحصاری آن‌ها تغییر داده و استراتژی عادلانه‌ای را برای پروازهای هوایی پیاده کند، زیرا نمی شود که یک استان که از اعتبارات و درآمدهای بالایی برخوردار است، ایرلاین‌ها فعال و دارای هواپیماهای با کیفیت داشته و استانی با درآمدهای پایین از ایرلاین‌های سطح پایین استفاده می کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر