بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه بر واردات فلزات توسط دولت ترامپ، محدودیت‌هایی برای واردات فولاد به اروپا وضع کرد.
کد خبر : ۱۸۶۹۹۱
به گزارش بورس نیوز، قانون جدید که به تازگی به تایید کمیسیون اروپا رسیده است، سهمیه‌هایی را برای ۲۶ نوع کالا تعیین کرده و تعرفه‌ای ۲۵ درصدی برای واردات بیش از این سهمیه وضع کرده است.

در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است که این مقررات جدید برای حفظ جریان‌های سنتی تجاری وضع شده‌اند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، از وضع مقررات حمایتی، پشتیبانی کرده‌اند. قانون جدید از اوایل فوریه اجرایی خواهد شد.

برنامه اتحادیه اروپا، شامل تنظیم سهمیه به صورت میانگین واردات ۳ سال اخیر به علاوه ۵ درصد است. تعرفه ۲۵ درصدی در صورتی که سهمیه پر شود به باقی واردات آن کشور اعمال خواهد شد.صادرکنندگان اصلی فولاد به اتحادیه اروپا، چین، هند، روسیه، کره‌جنوبی، ترکیه و اکراین هستند.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، واردات فولاد به اتحادیه اروپا، از ماه مارچ ۲۰۱۸ که آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد، افزایش یافته است.

اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا، مقررات حمایتی اروپا را محافظ‌کاری خوانده است و می‌گوید صادرات فولاد به آمریکا تنها اندکی کاهش یافته است بنابراین حجم کمی از صادرات اضافی به سوی اتحادیه اروپا تغییر مسیر داده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر