بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

بخشی از تامین منابع مالی دولت در بودجه 98 از طریق بازار سرمایه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و از سوی دیگر کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده بخشی از تامین منابع مالی دولت در بودجه سال ۹۸ از طریق بازار سرمایه پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۱۸۷۴۶۰

به گزارش بورس نیوز، عزت الله یوسفیان ملا، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و از سوی دیگر کاهش درآمدهای نفتی در سال آینده بخشی از تامین منابع مالی دولت در بودجه سال ۹۸ از طریق بازار سرمایه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور به صورت زنجیر به هم وابسته است و به طور یقین بازار سرمایه نیز به عنوان بخشی از زنجیر اقتصاد می تواند در سال آینده به دولت در تامین مالی پروژه‌های عمرانی کمک بسزایی کند.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به اینکه بازار سرمایه به ‌عنوان یکی از بازارهای معتبر مالی در دو بعد کلان و خرد از قوانین بودجه کشور تاثیر می‌پذیرد، گفت: تامین مالی با ابزارهای متنوع بازار سرمایه، واگذاری شرکت‌های دولتی در این بازار و ظرفیت‌های بی‌نظیر بورس می‌تواند تاثیر بسزایی در اقتصاد داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به ضرورت توسعه بازار سرمایه و افزایش عمق آن اشاره کرد و اظهارداشت: بانک مرکزی باید در سیاست‌های پولی و مالی به حوزه بازار سرمایه توجه بیشتری داشته باشد چرا که این بازار ظرفیت جذب نقدینگی را دارد.

یوسفیان ملا گفت: باید توجه داشت به میزان اعتباری که برای پروژه‌های عمرانی در سال آینده تخصیص داده می شود گردش مالی در این بخش بیشتر خواهد شد. همین موضوع می‌تواند موجب رونق در بسیاری از صنایع شده و اثرات آن برای بسیاری از صنایع مرتبط در بازار سرمایه لحاظ شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ افزود: باید توجه داشت در بودجه سال ۹۸ و در اقتصاد کشور تلاش‌ها برای تقویت بازار سرمایه ادامه دارد چرا که تقویت این بازار نه تنها به تامین مالی دولت کمک می کند بلکه نقش مهمی‌ در جلوگیری از رونق بازار سوداگری و غیرمولد دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در صحن علنی مجلس شورای اسلامی؛

بودجه پیش بینی از منابع و مصارف کشور است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

448 هزار میلیارد ریال بودجه جاری و عمرانی

نسخه اولیه کتاب دخل و خرج پایتخت پیچیده شد؛

بررسی جزئیات هزینه کتاب دخل و خرج سال آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کار دولت، بررسی بودجه و کشف موارد پنهان است

ارسال نظر