بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:

واگذاری فروش نفت به بخش خصوصی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اگر قرار است فروش نفت به بخش خصوصی واگذار شود، این موضوع بهتر است در فضایی بسیار شفاف و از طریق بورس باید صورت ‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۷۶۰۵

به گزارش بورس نیوز، بهروز نعمتی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی تحریم و مشکلات پیش روی صنعت نفت، مجلس و دولت اقداماتی را در زمینه فروش نفت در دستور کار دارند و راه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده‌اند که یکی از روش‌ها برای فروش نفت، بورس انرژی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: اگر قرار است فروش نفت به بخش خصوصی واگذار شود، این موضوع بهتر است در فضایی بسیار شفاف و از طریق بورس باید صورت ‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اعتماد دولت به بخش خصوصی اظهار داشت: دولت باید به بخش خصوصی این اطمینان را بدهد که فروش نفت فقط برای یک زمان محدود و خاص نیست و از لحاظ زمانی محدودیتی برای عرضه نخواهد گذاشت. در این صورت است که شرکت‌های خصوصی راحت‌تر می‌توانند به بازار نفت ورود پیدا کنند.

نعمتی به تجربه دیگر کشورها در این زمینه اشاره کرد و افزود: باید به این نکته توجه داشت در فضایی که همه دنیا معاملات خود را از طریق بازار سرمایه و بورس انجام می‌دهند و تجربیات خوبی هم به دست آورده اند، ما نیز به این سمت حرکت کرده و معاملات خود را در بورس انجام دهیم .

وی سپس به برخی سخنان غیر رسمی درباره معامله نفت در پشت درهای بسته ، پشت کریدورها و تاثیر آن بر ثبات بازار اشاره کرد و گفت: بیژن زنگنه وزیر نفت و دیگر دوستان در وزارت نفت بارها در جلسات کمیسیون انرژی با صراحت و شفافیت بر این مسأله تاکید کرده اند که هرگز با هیچ‌کس در پستوها مذاکره نمی کنند و عرضه نفت در بورس از ثبات کامل برخوردار خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تصریح کرد: خرید و فروش نفت در بورس، در کنار رونق بخشی به این بازار در روزهای تحریم، باعث خواهد شد بحث شفاف‌سازی و حذف رانت‌ها نیز به‌ خوبی مدیریت شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر