بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز :

شرایط مطلوب برای عرضه طلای سیاه در بورس انرژی فراهم است

مدیرعامل کارگزار ی بانک توسعه صادرات گفت: براساس اطلاعیه منتشره شرایط تسویه به صورت 20 درصد ریالی و 80 درصد ارزی – ریالی تعیین شده که این امر نشان دهنده تسهیل شرایط عرضه این محصول برای خریداران بوده و به نظرمی‌رسد که شرایط مناسب برای انجام معاملات فراهم است.
کد خبر : ۱۸۷۸۵۲
به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعیه منتشره از سوی بورس انرژی 15 بهمن ماه سال جاری پنجمین میزبانی این بازار از نفت خام برگزار می شود که در این رویداد نیز 1.000.000 بشکه از این محصول به قیمت پایه هربشکه 56.24 دلار و به روش پریمیوم دلاری عرضه می شود و خریداران نیز می توانند حداقل 35000 هزار تن از این محصول را با شرایط تسویه 20درصد ریالی و 80 درصد ارزی -ریالی خریداری کنند و طلای سیاه را در بازه زمانی 15 اسفند 97 تا شانزده فروردین ماه سال آینده و در محل FOB جزيره خارك دریافت کنند اما با توجه به اینکه در میزبانی پیشین دیگر کشورها از این محصول استقبالی نکردند عدم تغییر شرایط عرضه در میزبانی بعدی کمی عجیب به نظر می رسد.
در این خصوص سید رضا علوی مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات به بورس نیوز گفت: در برخی مواقع مقدمات کار به درستی فراهم می شود اما در مرحله اجرا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد در مرحله پیشین عرضه طلای سیاه در بورس انرژی نیز مشکلات ناشی از عدم تکمیل مدارک و جابجایی‌ها موانعی را در راستای انجام معاملات ایجاد کرد.
وی با توجه به اینکه برای تعیین قیمت محصولات کارشناسی های لازم انجام می شود، افزود: بنابراین امیدواریم با قیمت تعیین شده برای عرضه نفت در بورس انرژی در این دوره از عرضه خریداران از این محصول استقبال کنند.
علوی در خصوص نقش تحریم‌ها در عدم استقبال از نفت خام ایران توسط دیگر کشورها نیز تصریح کرد: نقش تحریم ها را در این زمینه نمی‌توان نادیده گرفت امابسیاری از کشورهایی که با ایران معاملات انجام می دهند منافع مشترکی با آمریکا ندارند.
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با بیان اینکه در گذشته نیز معامله نفت خام در بورس انرژی انجام شده است، افزود: در حال حاضر نیز سازوکار مشخصی برای این عرضه در نظر گرفته شده که در صورت ادامه روند فعلی شاهد انجام معاملات این محصول به طور منظم به طور مرتب در بورس انرژی خواهیم بود.
علوی با اشاره به شرایط تسویه ای که برای خریداران در نظر گرفته شده است، افزود: براساس اطلاعیه منتشره شرایط تسویه به صورت 20%ریالی و 80% ارزی – ریالی تعیین شده که این امر نشان دهنده تسهیل شرایط عرضه این محصول برای خریداران بوده و به نظرمی رسد که شرایط مناسب برای انجام معاملات فراهم است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر