بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90:

بخشی از سهام ایران خودرو و سایپا دولتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 گفت:در حال حاضر 14 درصد از سهام ایران خودرو و 17 درصد از سایپا دولتی است و دولت با این درصد ناچیز به راحتی مدیریت این شرکت‌های خودروسازی را به دست دارد و نیروهای موردنظر خود را در ایران خودرو و سایپا به کار می‌گیرد.
کد خبر : ۱۸۸۳۴۵

به گزارش بورس نیوز، امیر خجسته با اشاره به ضرورت واگذاری خودروسازی‌های کشور به بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر 14 درصد از سهام ایران خودرو و 17 درصد از سایپا دولتی است و دولت با این درصد ناچیز به راحتی مدیریت این شرکت‌های خودروسازی را به دست دارد و نیروهای موردنظر خود را در ایران خودرو و سایپا به کار می‌گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با بیان اینکه حضور دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا یکی از دلایل اصلی افت کیفیت و مشکلات صنعت خودروسازی است، افزود: در صورتی که دولت به تصدی‌گری خود در صنعت خودروسازی خاتمه دهد بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده این صنعت باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سوءمدیریت در شرکت‌های خودروسازی محسوس است، یادآور شد: این شرکت‌ها 400 هزار تعهد دارند اما به هیچ یک از آنها عمل نکرده‌اند و از تمام مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنند. اگرچه خودروسازان مشکلاتی دارند اما نباید با غارت مردم منابع مالی خود را تامین کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از زمزمه‌هایی مبنی بر فروش خودرو در کارخانه، 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد، خاطرنشان کرد: این روش قیمت‌گذاری منطقی نیست چراکه قیمت‌ها در بازار توسط دلالان تعیین می‌شود و با تشکیل باند و شبکه‌های اقتصادی قیمت‌های موردنظر خود را بر بازار حاکم می‌کنند.

به اعتقاد خجسته اگر شرکت‌های خودروساز به فکر افزایش قیمت خودرو هستند می‌تواند قیمت‌ها را 5 تا 10 درصد نسبت به قیمت تمام شده در کارخانه افزایش دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان علیرغم عدم عمل به تعهدات، مجدد پیش‌فروش خودرو را شروع کرده‌اند؛ این پیش‌فروش به مثابه غارت مردم است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بدرفتاری با خریداران خودرو، قابل دفاع نیست

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا خبر داد:

تحویل پرشتاب خودروها به مشتریان در سایپا

عضوهیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با بورس نیوز؛

افزایش زیان خودروساز به دلیل مقاومت دولتی‌ها / خودروساز به حمایت نیاز دارد

در گروه صنعتی ایران خودرو انجام شد؛

بیش از 2100 خودرو تولید روزانه ایران خودرو

ارسال نظر