بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خبر داد؛

تسهیل امور بخش معدن با بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با اشاره به تغییرات در سیستم خدمت رسانی به مشتریان گفت: توسط تغییرات اخیر صورت گرفته در خدمات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی،سرعت انجام کارهای متقاضیان بسیار بالا رفته است.
کد خبر : ۱۸۸۴۶۴
به گزارش بورس نیوز، فرید دهقانی با اشاره به تسهیل امور معدنی با خدمات هرچه بیشتر اخیر صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: صندوق بیمه ، ماه گذشته با انلاین کردن خدمات خود از مراجعه حضوری متقاضیان و اتلاف وقت آنها جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه نقطه اتکای ما در ارایه خدمات به معدنداران پروانه بهره برداری انها خواهد بود اظهار کرد: از متقاضیان درخواست می شودبا تکمیل مدارک خود به سایت ما به آدرس iranmico.com مراجعه کرده و سپس با ارایه پروانه بهره برداری خود از خدمات انلاین ما استفاده کنند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در خصوص خدمات صندوق بیمه در مراحل اکتشاف عنوان کرد: در این بخش صندوق بیمه دو نوع خدمات ارایه میکند،یکی صدور بیمه نامه سرمایه‌گذاری اکتشاف که ریسک اکتشاف را پوشش می دهد ودر صورت نرسیدن به کانه ۸۰درصد سرمایه را به متقاضی باز می گرداند و دیگری آن است که در صورتیکه سرمایه گذار منابع مالی مکفی نداشته باشد،صندوق بیمه ازطریق وجوه اداره شده وزارت صمت تسهیلات لازم را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد.
 
وی در جواب به سوالی مبنی بر چگونگی ارایه تسهیلات به پیمانکاران معدنی گفت: برای پیمانکاران معدنی نیز ضمانت نامه صادر و تسهیلات ارایه می شود،که این تسهیلات به صورت تجهیزات بوده و به صورت نقدی نیست.

دهقانی تصریح کرد: بخش معدن و صنایع معدنی یکی از بخش های اولویت دار اشتغالزایی با برونداد اشتغال پایدار است؛

وی با بیان اینکه بخش معدن یکی از عمده‌ترین بخش‌های تامین‌کننده مواد اولیه صنایع محسوب می‌شود اظهار کرد: به‌طوری که ذخایر غنی مواد معدنی در کنار منابع سرشار و در دسترس انرژی، به عنوان یک امکان بالقوه می‌تواند نقش اساسی در توسعه صنعتی کشور ایفا کرده و راهگشای بسیاری از معضلات رشد صنعتی کشور باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی بیان کرد: امروزه اهمیت نقش مواد معدنی در پیشبرد جوامع بشری در بخش‌های مختلف اقتصادی کاملاً مشخص شده و به مثابه رشد و توسعه صنعتی به شمار می‌روند. ذخایر معدنی هر کشور از دو دیدگاه حائز اهمیت است؛ نخست بهره‌برداری بهینه از ذخایر معدنی در جهت افزایش میزان تولید ناخالص داخلی که در نتیجه باعث افزایش درآمد سرانه یک کشور می‌شود و دوم تامین مواد اولیه بسیاری از صنایع داخلی که بالطبع فعالیت‌های آنها تاثیر عمده و مستقیم در توسعه صنعتی کشور خواهد داشت.

 وی درباره شیوه تخصیص تسهیلات، خاطرنشان کرد: معدن داران باید در سامانه «کارا» ثبت نام کنند و پس از آن مدارک مورد نیاز را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال کنند، سپس مدارک برای بررسی به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ارسال می شود که در نهایت برای طرح های پذیرفته شده، ضمانت نامه به عنوان #وثیقه تسهیلات اعطا می شود.

 
این مقام مسئول گفت: این صندوق برای هر میزان درخواست وارده برای تسهیلات، آماده صدور ضمانتنامه است و محدودیتی از این نظر وجود ندارد.
 
 دهقانی خاطرنشان کرد: افراد اهلیت دار ایرانی و خارجی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها مورد تایید قرار گرفته و به این صندوق معرفی شوند، می توانند از این تسهیلات استفاده و برایشان ضمانتنامه صادر می شود.
 
وی اظهار کرد: سقف در نظر گرفته شده برای تسهیلات 15 میلیارد تومان است که فقط به معادن کوچک و متوسط تعلق دارد، همچنین دوره بازپرداخت این وام ها سه تا پنج ساله پیش بینی شده است.
 
 مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ادامه داد: 96 درصد سرمایه این صندوق متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و بقیه متعلق به شرکت های تحت پوشش این سازمان است که یک صندوق حاکمیتی و حمایتی محسوب می شود.
 
وی افزود: این صندوق برای معادن خاصی که از فناوری «های تک» استفاده کرده، خوش حساب بوده یا در مناطق مرزی واقع شده باشند، 6 تا هشت درصد یارانه سود تسهیلات اعطا می کند؛ یعنی نرخ سود تسهیلات برای این معادن 10 تا 12 درصد محاسبه می شود.
 
دهقانی تاکید کرد: حجم و اندازه این صندوق متناسب با اندازه بخش معدن ایران نیست و باید افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رهبر انقلاب در بیانیه‌ای مهم به‌مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب با جوانان ایران سخن گفتند

... به جوانان عزیزم؛ در آغاز فصل جدید جمهوری اسلامی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت باید برای ثبات قیمت‌ لوازم خانگی تدبیری بیاندیشد

ارسال نظر