بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است، باید خرید هواپیماهای نو و جدید در دستور کار قرار گیرد و خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست، زیرا خرید هواپیماهای دست دوم برای کشور بسیار گران تمام می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۶۲۱

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با اشاره به برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی برای خرید هواپیما جدید، گفت: در شرایط کنونی این وزارتخانه برنامه‌ریزی دقیقی را برای خرید هواپیمای جدید صورت داده و در چند وقت اخیر مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام شده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: در مصاحبه‌های وزیر راه موضوع خرید هواپیمای دست دوم مطرح شده، اما به نظر من خرید این هواپیما قابل اطمینان و اعتماد نیست.

وی تصریح کرد: اگر وزارت راه و شهرسازی به دنبال نوسازی ناوگان هوایی است، باید خرید هواپیماهای نو و جدید در دستور کار قرار گیرد و خرید هواپیماهای دست دوم به صلاح نیست، زیرا خرید هواپیماهای دست دوم برای کشور بسیار گران تمام می‌شود.

علوی گفت: در گذشته تعدادی هواپیمای دست دوم خریداری شد، اما بعد از گذشت مدتی این هواپیماها دچار مشکل و نقص شد، از این رو در شرایط کنونی اولویت اصلی در این حوزه باید خرید هواپیماهای نو باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته در بحث خرید هواپیماهای جدید و نو، مسئله تحریم‌ها در میان است، از این رو باید راه کار و سازوکاری برای دور زدن تحریم اندیشیده شود.در شرایط کنونی سرمایه‌گذارانی در کشور وجود دارند، که برای خرید هواپیماهای نواعلام آمادگی کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه کشورهای ترکیه و عراق دو گزینه اصلی برای خرید هواپیماهای نو هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی صحبت‌هایی درباره خرید هواپیما از کشور ترکیه و عراق مطرح شده و شرکت‌های به ویژه در کشور عراق برای تحقق این موضوع اعلام امادگی کرده اند، از این رو باید با جدیت بیشتری برای تحقق این اهداف گام برداشته شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی

ارسال نظر