بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در سال‌های گذشته مصرف گوشت کشور حدود 900 هزار تن بود که 800هزار تن آن در داخل کشور و 100هزار تن دیگر آن از طریق واردات تامین می‌شد.
کد خبر : ۱۸۸۷۷۷

800هزارتن گوشت مصرفی مردم تولید داخل کشور بود

به گزارش بورس نیوز، نظر افضلی در خصوص افزایش تولید نهاده‌های دامی در داخل کشور، گفت: در سال‌های گذشته مصرف گوشت کشور حدود 900 هزار تن بود که 800هزار تن آن در داخل کشور و 100هزار تن دیگر آن از طریق واردات تامین می‌شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت با بیان اینکه با توجه به خشک‌سالی موجود در کشور شاهد کاهش جمعیت دام عشایر در ایران مرکزی و شرق ایران بوده‌ایم، تصریح کرد: شاید نتوان در کوتاه مدت نهاده‌های مورد نیاز دامداران کشور را در داخل تامین کنیم اما این هدف در دراز مدت دست یافتنی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تولید گوشت قرمز مجبور هستیم بخشی از نهاده مورد نیاز کشور را از طریق واردات تامین کنیم، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه مشخص شده است که باید سالانه چه میزان گوشت قرمز تولید شود، باید برای افزایش 100 هزار تنی گوشت قرمز برنامه ریزی داشته باشیم زیرا نمی‌توان در کوتاه مدت و به راحتی به این موضوع دست پیدا کنیم.

افضلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با هدف در نظر گرفته شده برای تولید گوشت قرمز در برنامه ششم توسعه فاصله داریم و به آن دست پیدا نکرده‌ام، عنوان کرد: در سال جاری با خروج دام از کشور نه تنها به هدف تعیین شده در زمینه تولید گوشت دست پیدا نکرده‌ایم بلکه با آن فاصله نیز یافته‌ایم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در بلندمدت اگر واحدهای پرواربندی با پرداخت تسهیلات بلندمدت کم‌سود احداث شود و دام عشایر را به موقع خریداری کنند می‌توان دام مورد کشور را نیز در داخل تولید کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وضعیت توزیع گوشت گرم بدتر از هفته‌های گذشته

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد:

کنترل خروج دام زنده و مولد از کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس مطرح کرد:

دام مولد به عنوان سرمایه ملی کشور

ارسال نظر