بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
رئیس ­شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در ۵ سال گذشته میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار داخلی انجام شده است.
کد خبر : ۱۸۹۱۰۴

به گزارش بورس نیوز، مرتضی بانک رئیس شورای عالی مناطق آزاد گفت: تاکنون حدود ۴۶۰ هزار اشتغال در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و تولید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد شده است.

وی بابیان اینکه در ۵ سال گذشته میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: این میزان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذار داخلی انجام شده است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مدت مذکور بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار صادرات و۳۸ میلیارد دلار واردات در این مناطق انجام شده است، افزود: مازاد تجاری در فعالیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مثبت بوده که این امر منافعی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

بانک با بیان اینکه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی علاوه بر فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، توریسم نیز نقش موثری ایفا می کند، پیش بینی کرد: در روز‌های پایانی سال و سال آینده میزان گردشگران به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ویژه گردشگران داخلی افزایش چشمگیری می یابد.

رئیس ­شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: اکنون 1607 واحد صنعتی، تولیدی، کشاورزی و گردشگری در این مناطق مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۵ هزار نفر در مناطق آزاد مشغول به کار هستند،ادامه داد: 1008 واحد صنعتی در زمینه ­های تولیدی، خدماتی، کشاورزی نیز درمناطق ویژه اقتصادی فعال هستند.
بانک با اشاره به اینکه مناطق آزاد نوید بازدهی بالا و ریسک پایین هستند، افزود: این مناطق ریسک‌های محیطی و قانونی را به شدت کاهش داده اند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: وجود­­ قوانین ­خاص برای اداره مناطق آزاد­ و ارائه ­­امکانات و معافیت‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی و گمرکی، ­­موجبات کاهش ریسک فعالیت در این مراکز­ را فراهم کرده است.

بانک با بیان اینکه بازدهی فعالیت‌ها در این مناطق زیاد است، افزود: به دلیل هزینه کمتر، دسترسی به محیط صادراتی و ترانزیتی مطلوب‌تر و ارزان تر و دسترسی به مواد اولیه ارزان تر ­هزینه‌های تولید در این مناطق کمتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر