بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن مطرح کرد:

استقبال بازار از افزایش دلار در نرخ‌های فروش و ارزش جایگزینی

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: به نظر می‌رسد تصمیم دولت بر تغییر سیاست تخصیص ارز با قیمت 4200 تومانی اثر مثبتی روی بازار گذاشته است.
کد خبر : ۱۸۹۳۸۹

به گزارش بورس نیوز، محمد مشاری درباره تغییر سیاست تخصیص ارز 4200 تومانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد تصمیم دولت بر تغییر سیاست تخصیص ارز با قیمت 4200 تومانی اثر مثبتی روی بازار گذاشته است. به این صورت که بسیاری از صنایع مانند دارویی‌ها، قندی‌ها و بعضی از صنایع دیگر از این تصمیم متاثر خواهند شد.

وی افزود: اما آن چیزی که مهم است این است که بازار این تغییر سیاست را دارد به قیمت ارز نیمایی تسری می‌دهد. یعنی فعالان بازار این طور انتظار دارند که نرخ ارز نیمایی نیز با افزایش مواجه شود. 

مشاری اظهارکرد: باتوجه به اینکه اکثر شرکت‌های فعال در بازار سرمایه به نحوی از افزایش قیمت دلار چه در بحث ارزش جایگزینی و نرخ‌های فروش متاثر می‌شوند و بازار به استقبال این قضیه رفته و ما امیدوار هستیم بتوانیم برای روزهای پایانی سال و سال آینده افزایش خوبی در حجم و نرخ معاملات داشته باشیم.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن گفت: آن چیزی که مسلم است این است که رفتار بازار رفتاری غیرقابل پیش بینی است. همان طور که تا چند روز پیش اکثر تحلیلگران روزهای بی‌رمق و منفی را برای روزهای پایانی سال پیش‌بینی می‌کردند این اتفاق در عمل نیفتاد. ما باید منتظر باشیم و ببینیم که سیاست‌های بودجه در روزهای آخر به چه صورتی شفاف می‌شود و آن وقت با اطمینان بیشتری درباره آینده بازار صحبت کنیم. 

مشاری بیان کرد: آن چه که مسلم است و آنچه که با قطعیت بالاتری درباره آن می‌توان صحبت کرد این مساله است که قیمت سهام در بازار سرمایه ایران یا ارزش بازار سهام بسیار بسیار پایین‌تر از ارزش جایگزینی بسیاری از شرکت‌ها و صنایع بوده که این خود می‌تواند برای افزایش قیمت سهام در بازار سرمایه ایران موتور محرکه‌ای باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

تهران، مرجع قیمت دلار در تمام کشور

ارسال نظر