بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
بازار معاملات خریدوفروش مسکن که در بهمن ماه سال جاری تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله قرار گرفتن در روزهای پایانی سال با افزایش محسوس حجم معاملات خریدوفروش واحدهای آپارتمان در مقایسه با دی ماه همراه شد هم‌اکنون با عرضه نسبتا مناسب فایل‌های با متراژ 60 تا 120 مترمربع مواجه است.
کد خبر : ۱۸۹۴۰۵

به گزارش بورس نیوز، بازار معاملات خریدوفروش مسکن که در بهمن ماه سال جاری تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله قرار گرفتن در روزهای پایانی سال با افزایش محسوس حجم معاملات خریدوفروش واحدهای آپارتمان در مقایسه با دی ماه همراه شد هم‌اکنون با عرضه نسبتا مناسب فایل‌های با متراژ 60 تا 120 مترمربع مواجه است.

 مشاهده این فایل‌ها نشان می‌دهد عمده این فایل‌ها واحدهای عرضه شده از سوی مالکانی هستند که قصد دارند در بازار معاملات شب عید مسکن با فروش آپارتمان خود، اقدام به خرید واحدی با مشخصات بهتر، سن کمتر، واقع در محله بالاتر، با مساحت بزرگ‌تر و... کنند.

از سوی دیگر در سه سطح قیمتی (مناسب‌تر از عرف منطقه، در سطح قیمت معمول و عرف منطقه یا بالاتر از سطح عرف قیمت منطقه در شرایط فعلی) عرضه شد.

عمده فایل‌های نوساز و کلیدنخورده در سامانه‌های مجازی با رنگ قرمز یعنی فایل گرانقیمت در مقایسه با ارزش واقعی واحد در آگهی‌های روز گذشته فروش مسکن مشخص شدند. هر چند عمده فایل‌هایی که روز گذشته به بازار مسکن عرضه شد به‌عنوان فایل فروش ملک با سطح قیمت متناسب با شرایط روز بازار مسکن معرفی شدند اما در میان این فایل‌ها و در مناطق مختلف فایل‌هایی وجود داشت که با قیمتی مناسب‌تر از سطح عرف منطقه‌ای که در آن واقع شدند به متقاضیان و خریداران بازار پیشنهاد شده بود.

عمده فایل‌های قیمت مناسب نیز واحدهایی هستند که بنا بر چند علت عمده از جمله قدیمی‌ساز بودن یا عدم برخورداری از یکی از امکانات مکمل واحدهای مسکونی همچون انباری، پارکینگ، آسانسور و... با قیمت پیشنهادی مناسب‌تر به بازار ملک عرضه شده‌اند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر