بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

استفاده بهینه آب و صرفه‌جویی در آب کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از محورهای مهم برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تاکید بر استفاده بهینه آب و صرفه جویی در زمینه آب کشاورزی، صنعت و شرب است.
کد خبر : ۱۸۹۷۱۹

استفاده بهینه آب و صرفه‌جویی در آب کشاورزی

به گزارش بورس نیوز، نورمحمد تربتی‌نژاد در خصوص کاهش میزان آب در بخش اظهار کرد: یکی از محورهای مهم برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور تاکید بر استفاده بهینه آب و صرفه جویی در زمینه آب کشاورزی، صنعت و شرب است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در خانه ملت با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برای ایجاد صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب کشاورزی اجرای سیستم‌های آبیاری نوین پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در لایحه بودجه سنواتی نیز هر ساله به موضوع اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تاکید می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: مجلس موفق شد که با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی مبالغی را جهت استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و استفاده بهینه از منابع آبی مصوب کرد. وزارت جهاد کشاورزی در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی برنامه‌های گسترده‌ای دارد و پس از اجرای برنامه ششم توسعه در بسیاری از استان‌ها فعالیت‌هایی را آغاز کرده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: امیدواریم در لایحه بودجه سال 98 همانند گذشته اجرای سیستم‌های نوین آبیاری توسعه پیدا کند. در پایان برنامه پنج‌ساله ششم توسعه دولت باید سطح وسیعی از اراضی تحت کشت را به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر