بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفتر صنایع پایین‌‌دستی قرار بگیرد.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۹

به گزارش بورس نیوز، مرضیه طهماسبی اظهار کرد: در نیمه دوم سال ۹۷، بازار شرایط نسبتا باثباتی را تجربه کرد و با همکاری شرکت بورس کالای ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان تعزیرات، وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط، نظارت‌ها به‌طور دقیق‌تر و گسترده در حال انجام است.

وی بر همکاری مستمر با بورس کالا تاکید و افزود: در نیمه نخست سال گذشته اختلاف نرخ ارز مبنا در محاسبه قیمت محصولات پتروشیمی و نرخ ارز در بازار آزاد، چالش‌هایی را ایجاد کرده بود که با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی، اکنون بازار به ثباتی نسبی رسیده است.

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بیان کرد: حفظ منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان واقعی محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفتر صنایع پایین‌‌دستی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که بارها اعلام شده است، اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی تعاونی‌های تامین نیاز و انجمن‌های تخصصی مصرف‌کننده محصولات پتروشیمی می‌تواند بازار را با آرامش بیشتری همراه کند.

طهماسبی تصریح کرد: شرایط بازار با توجه به روند معامله‌ها مثبت ارزیابی می‌شود و همکاری میان دفتر صنایع پایین‌‌دستی پتروشیمی، مجتمع‌های پتروشیمی، شرکت بورس کالای ایران و نیز انجمن‌ها و تشکل‌ها سبب شده تا معاملات با شفافیت انجام شود.

سرپرست دفتر توسعه صنایع پایین‌‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی توضیح داد: همه دستگاه‌های نظارتی در تلاش هستند بازار محصولات پتروشیمی شفاف باشد و همکاری بیشتر انجمن‌ها و تشکل‌های پتروشیمی می‌تواند باعث ظهور بازاری شفاف در سال ۹۸ شود.

طهماسبی با اشاره به اینکه تا ۲۲ مهرماه قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شد، گفت: اما از ۲۹ مهرماه ۱۳۹۷ قیمت‌گذاری‌ها بر مبنای ارز نیمایی محاسبه شد و این روند کماکان ادامه و بازار در شرایط نسبتا عادی قرار دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از دیگر اهداف تکمیل کریدورمنطقه به شمار می رود؛

جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی

رییس ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت:

نقش مجلس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز

نایب رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران:

مشکلات تولید کشور یک شبه نیست

ارسال نظر