بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رونق تولید در گرو احیا، بازسازی و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل، است زیرا این واحدها از امکانات و زیرساخت‌های بسیاری برخوردار هستند و برای ایجاد مجدد این زیرساخت‌ها سرمایه‌ای هزینه نمی‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۰۷۷

به گزارش بورس نیوز، ولی ملکی از برنامه ویژه کمیسیون متبوعش برای تحقق شعار سال 98 یعنی «رونق تولید»، خبر داد و گفت: یکی از وظایف دستگاه‌های نظارتی و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن تحقق شعار سال جاری است، این کمیسیون موظف است طرح‌های حمایت از تولید ملی را با جدیت پیگیری کرده و به سرانجام برساند.

نماینده مردم مشکین شهر در خانه ملت ادامه داد: در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در استان‌ها برگزار می‌شود مشکلات موجود در مسیر توسعه و رونق تولید مانند تسهیلات بانکی گرانقیمت، گمرک، واردات و... بررسی شده و راهکارهای لازم برای رفع آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: رونق تولید در گرو احیا، بازسازی و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل، است زیرا این واحدها از امکانات و زیرساخت‌های بسیاری برخوردار هستند و برای ایجاد مجدد این زیرساخت‌ها سرمایه‌ای هزینه نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: افزایش حجم تولیدات و پرداخت تسهیلات به قطعه‌سازان باعث کاهش قیمت خودرو در سال 98 می‌شود. در سال گذشته تولید روزانه خودروسازان به 4 هزار دستگاه رسید که در سال جاری این رقم به 5 هزار یا بیشتر نیز افزایش پیدا می‌کند، این امر مصداق بارز رونق تولید است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: رونق تولید با تامین تقاضا، وضعیت بازار را سامان می‌دهد از سوی دیگر با تحقق این مهم قیمت‌ها کنترل شده و تولید ناخالص ملی افزایش پیدا می‌کند. همچنین معضل بیکاری که کشور در شرایط کنونی با آن دست و پنجه می‌کند حل می‌شود.

ملکی افزود: احیای واحدهای نیمه تعطیل و راکد باید در اولویت رفع مشکلات قرار گیرند. در وضعیت نامناسب اقتصادی لازم است از تعطیلی خطوط تولیدی جلوگیری و به بهبود امور کمک شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر