بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من بخش خصوصی اولویت اصلی برای فعالیت جهت خرید هواپیماهای جدید و دست دوم است و شرکت‌های خصوصی و غیردولتی باید در این عرصه فعال شوند.
کد خبر : ۱۹۰۴۴۹

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم‌زاده درباره برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی، گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه به دنبال نوسازی این ناوگان از طریق خرید هواپیماهای دست دوم است.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در خانه ملت ادامه داد: به نظر من بخش خصوصی اولویت اصلی برای فعالیت جهت خرید هواپیماهای جدید و دست دوم است و شرکت‌های خصوصی و غیردولتی باید در این عرصه فعال شوند.

وی تصریح کرد: فعالیت وزارت راه و شهرسازی و دولت برای خرید هواپیما از طریق کانال‌های رسمی در شرایط فعلی اشتباه است و در وضعیت تحریمی باید از راهکارهای دیگر برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی استفاده کرد.

کاظم‌زاده افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی بودجه کافی برای خرید هواپیماهای جدید ندارد و تنها راه استفاده از ظرفیت‌های مالی بخش خصوصی است. البته دولت نیز باید با ارائه تسهیلات گوناگون فضا را برای فعالیت بخش خصوصی مهیا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی بازارهای غیررسمی بهترین فضا برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی و خرید هواپیماهای جدید محسوب می‌شود و شرکت‌های خصوصی می‌توانند از این ابزار برای تأمین نیازهای خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: عمر هواپیما یکی از فاکتورهای مهم در خرید این محصول است، اما از آن مهم‌تر و کلیدی‌تر، میزان پرواز آن هواپیما است، از این رو گاهی اوقات هواپیما به نسبت عمر بالایی دارد ولی عملا پرواز چندانی نداشته و از نظر فنی کاملا سالم است، از این رو می‌توان این موارد را در لیست خرید قرار داد.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت باید با اعمال سیاست‌های جدید شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه خرید هواپیما و نوسازی ناوگان  هوایی فراهم کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

اعتبار 14 میلیارد دلاری برای کالاهای اساسی

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی

ارسال نظر