بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۸
به سخنان دلالان گوش دهید !

پول نقد بهترین سرمایه گذاری است

که پس از بروز روند نزولی بازار مردم دیگر حتی نمی خواهند ، سهامشان را نگاه کنند و علاقه ای به بازار نشان نمی دهند در این شرایط حتی اگر شرکتی گزارش مالی مثبتی از میزان درآمدش اعلام کند قیمت اغلب سهام یا افت می کند یا بدون تغییر می ماند و به طورکلی مردم از حضور دربازار سهام ناامید می شوند .
کد خبر : ۱۹۰۶۱

سرمایه گذاران، اگر می خواهید حقیقت را بشنوید حتی اگر تلخ باشد ) به حرف های دلالان خواهان سرمایه گذاری کوتاه مدت ( که تا پایان هفته همه موجودیشان را به پول نقد تبدیل می کنند گوش فرا دهید، زیرا این دلالان به دلایل سیر نزولی یا صعودی بازار توجهی ندارند و صرفا روند حاکم بر بازار را به خوبی می شناسند ، اما بیشتر سرمایه گذاران خواهان سرمایه گذاری بلندمدت، دائما امید آن دارندکه طی یک سال یا پنج سال بعد بازار سهام رشد چشم گیری داشته باشد و این شامل همه افرادی است که دربورس مشغول به فعالیت هستند و یا در بازار سهام سرمایه گذاری زیادی کرده اند.

این افراد معمولا به شما می گویند بازار نوسان دارد ولی در مجموع مثبت است شاید حق با آنها باشد، اما امید و آرزو هیچ کس را در این بازار پولدار نکرده است البته فراموش نکنیم که هر دلالی قابل اعتماد نیست .یا هر دلالی دلال نیست .

همیشه مبلغ زیادی پول نقد داشته باشید در دنیایی غیرعقلانی امروز ، داشتن پول نقد همواره موجب می شودتا عقلانی تر فکر کنید . خصوصا اگر بحران اقتصادی یا بازار نزولی در پیش داشته باشید .

داشتن پول نقد حتی درروند صعودی و رو به ترقی بازار نیز کاری بسیار شایسته است . وقتی صاحب پول نقد باشید خیالتان راحت است که توان پرداخت صورت حساب های مالی ویا سایر هزینه های غیرقابل پیش بینی را دارید ، علاوه بر این در زمان سقوط بازار و یا بحران اقتصادی نیز پول نقد امکان خریدهای خوب ی را برای شما فراهم می کند وقتی پول نقد در پورتفوی شما باشد ، کمتر تحت تاثیر نوسانات قیمت سهام قرار می گیرید

. همچنین وقتی بازار روند نا مشخصی داشته باشد و شما ندانید که چه باید بکنید ، داشتن پول نقد برایتان بهترین سرمایه گذاری است تا بتوانید مجددا در مو رد نوع سرمایه گذاری هایتان تصمیم گیری کنید . به نظر من داشتن پول نقد حتی با سود سالانه 4 درصدی بهتر از آن است

که دارایی تان را از دست بدهید . یادتان باشد کسب سود در بازار سهام کار دشواری است . به همان صورت،نگه داشتن پول نقد نیز نیاز به صبر و حوصله دارد .

دلایل روانی باعث تغییر روند بازار می شوند.احساسات سرمایه گذاران غالبا تعیین کننده روند بازار است . سرمایه گذاران می پذیرند که حداقل در کوتاه مدتعوامل روانی تاثیر بسیار عجیبی بر روند بازار می گذارد . به همین دلیل است که تحلیل فنی که احساسات وگرایشات بازار را ارزیابی می کند برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت بسیار مفید است . در اوج بازار صعودی ، بینش کلی مردم این است که برای خرید هیچ وقت دیر نیست . تا جایی که خبرهای بد نیز مثبت تعبیر می شوند، مردم با امید به سودآوری کلان اقدام به خرید سهام این شرکت ها می کنند . که پس از بروز روند نزولی بازار مردم دیگر حتی نمی خواهند ، سهامشان را نگاه کنند و علاقه ای به بازار نشان نمی دهند در این شرایط حتی اگر شرکتی گزارش مالی مثبتی از میزان درآمدش اعلام کند قیمت اغلب سهام یا افت می کند یا بدون تغییر می ماند و به طورکلی مردم از حضور دربازار سهام ناامید می شوند .

آگاهی از جو روانی بازار برای یافتن سرنخ هایی در انجام معاملات سودآور بسیار حائز اهمیت است. به علاوه می توانید به منظور حمایت از سرمایه خود و جلوگیری از ضرر گام هایی بردارید ، یعنی باید از اوضاع شهر، کشور واز اوضاع جهان کاملا باخبر باشید ، بازار رو به رشد بعدی زمانی شروع خواهد شد که سرمایه گذاران دچار ترس و نگرانی از اوضاع بازار هستند زمانی که همه با ترس و واهمه می گویند : نکند ورشکست بشویم

علایم زیادی برای بهبود اوضاع حاکم بر بازار وجود دارد اما تنها عده کمی از سرمایه گذاران باهوش هستند که این نشانه هارا پیدا می کنند .

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نباید زیاد به پیش بینی سود اعتماد نکنیدپیش بینی درآمد سه ماهه آینده شرکت ها معقول و منطقی به نظر نمی رسد بلکه می بایست به پیش بینی درآمدیک سال آینده آنها توجه بیشتری شود . هیچ شیوه کامل و دقیقی برای تعیین درآمد یک شرکت طی پنج یا ده سال آینده وجود ندارد . خیلی جالب است که برخی افراد با اطمینان کامل در مورد آینده شرکت ها بحث می کنند .

در گذشته از شرکت های حسابرسی برای تایید داده های مالی شرکت ها کمک گرفته می شد . پس از مشاهده اختلاف های زیاد بین اظهارات این شرکت ها و شرکت های حسابرسی ، دیگر به این اعداد و ارقام هم نمی توان زیاداعتماد کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر