بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار:

هنوز نام «فروش استقراضی» در بازار سرمایه نهایی نشده است

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز نام ابزار فروش استقراضی در بازار سرمایه کشور نهایی نشده اما در حال حاضر به این نام آن را می‌شناسند. البته به طور اجمالی هدف از معرفی آن کسب سود در شرایط رکود و افت شاخص‌های بازار است .
کد خبر : ۱۹۰۸۴۱

هنوز نام «فروش استقراضی» در بازار سرمایه نهایی نشده است

به گزارش بورس نیوز، محسن خدابخش درباره فروش اسقراضی اظهار کرد: هنوز نام این ابزار در بازار سرمایه کشور نهایی نشده اما در حال حاضر به نام فروش استقراضی آن را می‌شناسند. البته به طور اجمالی هدف از معرفی آن کسب سود در شرایط رکود و افت شاخص‌های بازار است .

وی افزود: فروش استقراضی خلاف جهت بازار حرکت می‌کند و نیازمند زمان‌بندی دقیق است. برای به کارگیری از این ابزار باید بتوان کاهش ارزش سهام در آینده را با تقریب بالا پیش‌بینی کرد. یعنی باید اطمینان داشته باشید قیمت سهامی که امروز قصد فروش استقراضی آن را دارید، در آینده افت خواهد کرد.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: با این ابزار، افرادی که پیش‌بینی بهتر و دقیق‌تری از آینده بازار دارند، به کمک بازار می‌آیند و آن را از رکود خارج می‌کنند.

خدابخش در ادامه درباره نقش مهم بازار سرمایه در تحقق شعار سال جاری با عنوان «رونق تولید» تاکید کرد: در شرایط فعلی، تنها جایی که می‌تواند به معنای واقعی اقتصاد را به سمت «مولدمحوری» ببرد و نقدینگی را جذب کند، بازار سرمایه است. زیرا همان سهام شرکت‌های تولید‌کننده در این بازار عرضه می شود. به بیان دیگر، اقتصاد «مولد محور« بدون بازار سرمایه شکل نمی‌گیرد .

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص شفافیت بازار سرمایه گفت: باید جهت کلی سیاست‌ها به این سمت باشد که از هرآنچه در راستای شفافیت است، حمایت کنیم تا منابع به سمتی غیر از تولید منحرف نشود .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ابزاری برای کاهش ریسک اما به شرط!

کارشناس بازارسرمایه از ابزاری ناشناخته گفت؛

فروش استقراضی راهی برای کسب سود از افت بازار

مدیرعامل لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی مطرح کرد:

بازار سرمایه یکی از مولفه‌های مهم رونق تولید

ارسال نظر