بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سهامدار عادی نباید سرخورده از بورس خارج شود

هنگامی که سطوح آگاهی مردم یا همان تازه‌ورودها در بازارسرمایه با رشد همراه باشد، تجربه خروج نقدینگی و سرخوردگی سهامداران تازه در این بازار پیش نمی‌آید.
کد خبر : ۱۹۰۹۷۴
سهامدار عادی نباید سرخورده از بورس خارج شود
عباسعلی حقانی نسب مدیر عامل شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز با اشاره به اینکه ورود سهامدار جدید نیازمند آگاهی برای بهترین روش سرمایه‌گذاری بوده، گفت: شیوه صحیح سرمایه‌گذاری در بورس با دیگر بازارهای موازی کاملا متقاوت بوده بنابراین باید با فرهنگ‌سازی صحیح و آموزش شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بورس، راهکاری اندیشیده شود تا مسیر نقدینگی ورودی به بازار را سریعا به درب خروج هدایت نشود.

وی ادامه داد: هنگامی که سطوح آگاهی مردم یا همان تازه‌ورودها در بازارسرمایه با رشد همراه باشد، تجربه خروج نقدینگی و سرخوردگی سهامداران تازه در این بازار پیش نمی‌آید. 

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه خلق ثروت دارای اهمیت فراوانی بوده، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه‌ای دارای نابسامانی‌های بوده و فاکتورهای تاثیرگذاری فراوانی در این بازارها حاکم است اما یکی از اهداف بازارسرمایه خلق پول برای سهامدار عادی یا همان سرمایه‌گذار عادی در بورس است که باید بازار از بُعد فرهنگ‌سازی شرایط را برای این قشر فراهم سازد.

حقانی‌نسب با اشاره به اینکه بازارسرمایه می‌تواند به خودی‌خود حتی ضدتبلیغ نیز باشد، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات بازارسرمایه زمانی رخ می‌دهد که مردم دلسرد از دیگر بازارهای موازی رهسپار تالار حافظ شده اما به دلیل نبود آموزش و آشنایی با این فضا، از بورس فراری می‌شوند پس باید سهامدار جدید را ترغیب به آموزش و سپس ورود به بورس کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر