بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بهترین زمان برای اصلاح پرتفوی/ نباید مانوری بر سهم‌های بنیادی داد

توصیه می‌شود سهم‌های بنیادی نگهداری شود و اتفاقا از سهم‌هایی که بدون دلیل بنیادی رشد کرده‌اند، حذر کرد.
کد خبر : ۱۹۱۱۱۳
بهترین زمان برای اصلاح پرتفوی

به گزارش بورس نیوز، بعد از رشد بی وقفه بازار در چند هفته اخیر، امروز بازار با ریزش ۷۷۹۹ واحدی شاخص کل (تا ساعت ۱۱:۱۵) اتفاق عجیب تری خلق کرد. صف نشینان دیروز که در صف های خرید بر سر و کله خود می کوبیدند و نگران بودند که از رشد بازار جا بمانند، امروز هم عادت دیرینه خود را ترک نکردند و فقط گزینه خرید را به فروش تغییر دادند. 

مهدی طحانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص دلایل ریزش ناگهانی و شدید امروز بازار بیان کرد: شاخص‌کل از ابتدای سال جاری تا کنون رشد تقریبا ۲۵ درصدی داشته و لذا کمی اصلاح و افت شاخص دور از انتظار نبود. کما اینکه در اواخر تایم معاملات روز گذشته هم بازار رنگ سرخ به خود گرفت. اما بهانه ریزش بازار احتمالا اصلاح ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی نرخ دلار در روز قبل و نیز شایعات مبنی بر به دست انداز افتادن توافق تجاری امریکا و چین بوده که چالش در روابط تجاری امریکا و چین قیمت کامودیتی ها را کاهش خواهد داد و این شایعه، علتی برای افت بازار سرمایه بود.

مدیر حساب‌های سرمایه‌گذاری شرکت مدیریت سرمایه کیان در ادامه گفت: به نظر می رسد اصلاح بازار کمی به طول خواهد انجامید و بعد از آن، مجددا بازار روند عادی و مثبت در پیش خواهد گرفت. با نرخ فعلی ارز و قیمت محصولات در بورس کالا، جایی برای نگرانی در مورد بازار سرمایه وجود ندارد.

طحانی تاکیدکرد: بهترین زمان برای اصلاح پرتفوی سهامداران فرا رسیده است. بسیاری از سهم هایی که در هفته های اخیر رشد کردند، سهم های مناسبی نبودند و بیشتر حجم معاملات متعلق به شرکت هایی بود که عملکرد خوبی ندارند. بهتر است این سهم ها در سبد سرمایه گذاران جای خود را به سهم هایی دهند که عملکرد مطلوبی داشته و هم سودساز هستند و روند فروش و صادرات شان ادامه دارد و هم در مجامع، سود مناسبی تقسیم خواهند کرد. توصیه می شود سهم های بنیادی نگهداری شود و اتفاقا از سهم هایی که بدون دلیل بنیادی رشد کرده اند، حذر کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
این هم از بازار سرمایه دیگه هیچ امیدی نیست معلوم شد هیچ برنامه ریزی وجود ندارد باز پول ها میره سمت دلار