بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
سخنگوی سازمان خصوصی سازی مطرح کرد:

تحقق 87 درصد رقم قانون بودجه در سال گذشته

سخنگوی سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در سال گذشته از نظر تکالیف بودجه‌ای حدود ۸۷ درصد رقمی را که قانون بودجه مشخص کرده بود یعنی حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان محقق کرد. به همین دلیل سال گذشته یکی از سال‌های خوب از نظر تامین بودجه بوده است.
کد خبر : ۱۹۱۲۳۲

به گزارش بورس نیوز، جعفر سبحانی درباره میزان واگذاری‌ها و شرکت‌های قابل واگذاری اظهار کرد: در مجموع از ابتدای تاسیس تاکنون چیزی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری در قالب فروش عمومی، رد دیون و سهام عدالت انجام شده است.

وی توضیح داد: از سال ۸۰ تاکنون مجموعه بنگاه‌ها، شرکت‌ها و دارایی‌هایی که متعلق به دولت بوده و باید به بخش خصوصی واگذار می‌شده، حدود ۲ هزار مورد بوده که بیش از ۹۰۰ بنگاه، شرکت و دارایی فروش رفته و به بخش خصوصی واگذار شده است.

سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: حدود ۶۰۰ بنگاه در لیست واگذاری‌ها قرار دارد که انتظار می‌رود این موضوع در جلسات آتی هیات واگذاری مطرح و به تصویب برسد.

سبحانی افزود: طبیعتا بعد از تصویب در هیات واگذاری، مراحل قیمت‌گذاری، برگزاری مزایده و واگذاری به بخش خصوصی انجام می‌شود. همچنین شرکت‌های بزرگی در لیست واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در سال جاری قرار دارند .

وی خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی در سال گذشته از نظر تکالیف بودجه‌ای حدود ۸۷ درصد رقمی را که قانون بودجه مشخص کرده بود یعنی حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان محقق کرد. به همین دلیل سال گذشته یکی از سال‌های خوب از نظر تامین بودجه بوده است.

سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد:سازمان خصوصی‌سازی در سال گذشته چند شرکت بزرگ از جمله شرکت کشت و صنعت مغان را واگذار کرد که از نظر قیمتی و ریالی به تنهایی به اندازه کل واگذاری‌ها در سال قبل از آن بوده است .

سبحانی درباره شرکت‌ها، بنگاه‌ها و دارایی‌هایی که در سال جاری واگذار می‌شوند گفت: مجتمع صنعتی اسفراین را در دستور کار داریم که قیمت بسیار بالایی دارد . همچنین سپیدرود رشت، آلومینیوم جاجرم، کیش‌ایر و ملی حفاری را داریم که البته هنوز در هیات واگذاری مصوب نشده‌اند.

سخنگوی سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد: مجموعه بنگاه‌های قابل واگذاری، شاید برابر با کل واگذاری‌هایی باشد که تا الان انجام شده است. چون خیلی از بنگاه‌های گروه ۲ را داریم که بلوکی هستند و هنوز واگذار نشده‌اند .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر