بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
با مبلغی کمتر از 100 هزار تومان افراد می توانند واحدهای مسکونی خود را به مدت یکسال در برابر سیل و زلزله و صاعقه، بیمه کنند و در صورت بروز حادثه، مشکلات کمتری متحمل شوند.
کد خبر : ۱۹۱۶۰۷
پاسخ به گلایه های برخی سیل زدگان / حداکثر هزینه تحمیل شده به «البرز»، ۱۰ میلیارد تومان
طبق بررسی های بورس نیوز، ظاهرا هنوز پرداخت خسارت برخی سیل زدگان از سوی شرکت های بیمه ای انجام نشده و سیل زدگان بابت این تاخیر گلایه هایی دارند. البته این تاخیر مربوط به یک شرکت بیمه خاص نیست و در تماس ها نام چند شرکت بیمه ای ذکر شده است.

احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: فرآیند پرداخت خسارت کمی زمان بر است و باید ارزیابی واحدهای آسیب دیده توسط کارشناسان صورت گیرد و خسارت محاسبه شود و سپس پرداخت انجام شود. این فرآیند در مورد واحدهای مسکونی کوتاه مدت تر است، ولی ارزیابی و محاسبه خسارت واحدهای صنعتی و مواردی که پراکندگی بالاتری دارد، بیشتر به طول می انجامد. 

وی افزود: از بین قراردادهای بیمه ای شرکت بیمه البرز در مناطق سیل زده، حدود 350 تا 370 مورد مشمول دریافت خسارت ناشی از سیل هستند. ارزیابی تمامی واحدها به اتمام رسیده و پرداخت خسارت در حال انجام است. کل مبلغ خسارتی که بیمه البرز باید به سیل زدگان بپردازد (اعم از مسکونی و صنعتی و...) حداکثر 10 میلیارد تومان است که تا کنون حدود 40 درصد خسارت ها پرداخت شده و پرداخت مابقی خسارت ها نیز در حال تکمیل پرونده و بررسی جهت پرداخت است. خسارت واحدهای مسکونی تقریبا انجام شده است. البته در برخی موارد خسارت دیدگان باید مدارک خود را کامل کنند تا پرداخت مبلغ خسارت صورت گیرد. 

این فعال صنعت بیمه در پاسخ به این سوال که "اگر مدارک بیمه شدگان در سیل از بین رفته باشد، تکلیف پرداخت خسارت چه خواهد شد؟" گفت : به هر حال در صورت از بین رفتن اسناد و مدارکی مثل سند واحد آسیب دیده هم امکان استعلام و ارائه تاییدیه از شوراهای روستایی با سازمان ثبت احوال وجود دارد و جای نگرانی نیست. حداکثر یک هفته پس از تکمیل مدارک از سوی بیمه گزاران پرداخت خسارت انجام خواهد شد.

معاون فنی بیمه البرز در خاتمه تصریح کرد: حادثه هرگز خبر نمی کند. ولی متاسفانه ضریب نفوذ بیمه های آتش سوزی در کشور کمتر از 10 درصد است. با توجه به اینکه رقم حق بیمه در بیمه نامه آتش سوزی در مقایسه با خطرات و سرمایه بیمه گزاران رقم ناچیزی است، توصیه می شود هموطنان نسبت به خرید بیمه نامه جهت واحدهای مسکونی و تجاری و صنعتی خود اقدام کنند. 

وی افزود: مثلا جهت خرید بیمه نامه 100 میلیون تومانی (70 میلیون تومان بابت بازسازی واحد آسیب دیده و 30 میلیون تومان بابت اثاثیه)، مبلغ حق بیمه یکساله حدود 80 هزار تومان است. به عبارتی دیگر با مبلغی کمتر از 100 هزار تومان افراد می توانند واحدهای مسکونی خود را به مدت یکسال در برابر سیل و زلزله و صاعقه، بیمه کنند و در صورت بروز حادثه، مشکلات کمتری متحمل شوند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر