بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
قائم مقام مالی و اقتصادی سایپا:

مشکلی برای پرداخت سود سهامداران نداریم

قائم مقام مالی و اقتصادی سایپا گفت: ما آمادگی پرداخت سود معوقه به سهامداران حقیقی را داریم اما ایشان خودشان برای دریافت سود مراجعه نمی‌کنند.
کد خبر : ۱۹۱۸۵۰

مشکلی برای پرداخت سود سهامداران نداریم

علیرضا بادکوبه قائم مقام مالی اقتصادی گروه اقتصادی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز، درباره 61هزار میلیارد ریال سود سهام معوقه که توسط این شرکت پرداخت نشده است، گفت: بخشی از سود ذکرشده متعلق به ایدرو است که سهامدار بخش دولتی ماست اما سودی که به سهامدار حقیقی بدهکار هستیم کمتر از 6میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ما آمادگی پرداخت سود معوقه به سهامداران حقیقی را داریم اما ایشان خودشان برای دریافت سود مراجعه نمی‌کنند.

وی درباره علت اعلام قیمت پایین برخی از خودروها در صورت مالی جدید گفت: ما از بهمن ماه مجوز افزایش قیمت را دریافت کردیم و تا قبل از آن هر خودرویی که فروخته ایم با همان قیمت قدیم بوده است. بنابراین قیمت ذکر شده در صورت‌های مالی قیمت زمانی است که خودرو به فروش رفته منهای 13 درصد که متعلق به ارزش افزوده، هزینه پلاک و هزینه پست است.

قائم مقام مالی اقتصادی سایپا با اشاره به این مطلب که گروه خودروسازی سایپا توانست رکورد تولید خودرو در خرداد 97 را در اردیبهشت ماه پشت سر بگذارد تصریح کرد: با تولید 42 هزار 851 دستگاه خودرو در اردیبهشت ماه توانستیم ضمن کسب رتبه اول خودروسازان کشور در تولید بیشترین رقم تولید 10 ماه گذشته را به ثبت برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در مساله زیان انباشته گفت: خوشبختانه با کمک سازمان بورس و وزارت صمت و با واقعی شدن قیمت‌های خودرو در سال جدید زیان انباشته سایپا کاهش یافته است.

وی درباره تامین نقدینگی گروه سایپا خاطرنشان کرد: در سال 97 برای سایپا 2هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه این میزان جذب شد و با کمک بازار سرمایه نیز 1100 میلیارد دیگر در برنامه جذب قرار دارد که از این میزان 700 میلیارد در اسفندماه محقق و 400 میلیارد باقیمانده در دو هفته آینده در بازار سرمایه جذب خواهد شد.

وی درباره واگذاری سهام دولتی سایپا به بخش خصوصی گفت: هنوز ابلاغیه ای از طرف دولت به ما نرسیده و ایدرو مالک سهام دولتی سایپاست و ما شریک سرمایه‌پذیر هستیم و مسئولیت واگذاری سهام با بخش دولتی است و ما مالک سهام نیستیم که درباره آن تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به معرفی محصول رهام در سال 97 گفت: این محصول یکی از جایگزین‌های محصولات گروه سایپاست که به دلیل تحریم‌ها دیگر قادر به تولید آنها نیستیم. اما در سال 98، چند محصول جایگزین دیگر به مشتریان معرفی خواهد شد و برخی تغییرات آپشنی هم در محصولات جاری اجرایی می‌شود.

وی با رد وجود مشکل میان قطعه‌سازان داخلی و سایپا برای تامین قطعات گفت: هیچ مشکلی با قطعه‌ساز ایرانی نداریم و در حال حاضر تعامل کامل برای تامین قطعات سایپا برقرار است. کل بدهی ما به شبکه قطعه‌سازی داخلی که در ترازنامه به آن اشاره شده است 2هزار میلیارد تومان بوده و هیچ خبری از تحریم سایپا توسط قطعه‌سازان و نفروختن قطعه‌ای خاص به سایپا صحت ندارد.

بادکوبه با اشاره به برنامه مشترک سایپا با وزارت رفاه برای تولید قطعات‌هایتک در 6 ماه آینده گفت: اگر مشکل این قطعات مرتفع شود دیگر سایپا می‌تواند قطعات ناقص خود را کامل به بازار عرضه کند.

وی از عرضه 80 درصد از خودروهای ناقص سایپا در یک ماه آینده خبر داد و افزود: کل خودروی معوق مانده در نزد سایپا 220 هزار دستگاه است که این تعداد در پایان سال به مشتریان عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به تولید 849 دستگاه سراتو در دو ماهه اول سال 98 گفت: سایپا در خردادماه تنها 211 دستگاه سراتو تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به پیش‌فروش‌های جدید سایپا در ماه جاری گفت: این مهم تنها برای کاهش تنش بازار انجام می‌شود و اثری در تحویل خودروهای معوقه نخواهد گذاشت.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کدوم سود مگه شما جز ضرر چیز دیگه ای هم ساختین؟
ناشناس
Netherlands
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کدوم سود مگه شما جز ضرر چیز دیگه ای هم ساختین؟