بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس مطرح کرد:

درخشش لیگ ستارگان بورس در سطح بین الملل/ بازار پایه نیاز به چکش کاری دارد

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گفت: تاکنون 3 گروه از کشورهایی همچون عراق، سوریه و عمان برای حضور در لیگ ستارگان بورس که پنجم شهریور ماه در دانشگاه الزهرا برگزار می شود، ثبت نام کرده اند.
کد خبر : ۱۹۲۵۴۹

به گزارش بورس نیوز، حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در نشست خبری با موضوع لیگ ستارگان بورس گفت: گسترش عمق بازار سرمایه در سطوح دانشگاهی از اهداف اصلی برگزاری این لیگ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه لیگ سال جاری بین المللی است، خاطرنشان کرد:تاکنون 3 گروه از کشورهایی همچون عراق، سوریه و عمان برای حضور در لیگ ستارگان بورس که پنجم شهریور ماه در دانشگاه الزهرا برگزار می شود، ثبت نام کرده اند.

امیری افزود: در سومین دوره لیگ ستارگان بورس به هر گروه 20 میلیون تومان اعتبار اعطا می شود و شرکت کنندگان در صورت بیش از 15 درصد زیان از لیگ خارج می شوند اما در صورت کسب سود،گروه ها سود را دریافت می کنند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گسترش این لیگ در سطح بین الملل را یکی از اهداف مهم برگزاری این رویداد دانست و گفت: گسترش مفاهیم نوین بازار سرمایه مانند ابزارهای جدید و چکش کاری دستورالعمل های جدید نیز از دیگر مقاصد مهم برگزاری این لیگ محسوب می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از لیگ ستارگان رشته های دانشگاهی غیرمرتبط با بورس نیز اجازه حضور دارند.

امیری در خصوص مقررات جدید بازار پایه فرابورس نیز با بیان اینکه موضوع غرری بودن این قوانین توسط کمیته فقهی سازمان بورس رد شده است، تصریح کرد: سازمان بورس برای رفع ابهامات این قوانین، هفته گذشته جلسه ای با حضور نهادها و فعالان این حوزه برگزار کرد که مقرر شده این نظرات به طور مکتوب تا امروز اعلام و برای بررسی به سازمان و فرابورس اعلام شود.

امیری ادامه داد: بازار پایه نیاز به چکش کاری دارد اما فعلا قوانین آن تغییری نمی کند.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس درخصوص افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز گفت: طبق قانون همه شرکت ها می توانند تجدید ارزیابی داشته باشند اما امکان اضافه شدن رقم مازاد تجدید ارزیابی به سرمایه نیاز به حکم قانونی دارد.

در ادامه این نشست یاسر فلاح رییس کمیته برگزاری سومین لیگ ستارگان بورس نیز گفت: پیش‌بینی می شود در این رویداد که با همکاری ارکان بازار سرمایه شامل بورس تهران، فرابورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه برگزار می شود تعداد نهایی گروه های شرکت کننده بیش از 50 تیم باشد.

فلاح ادامه داد: جوایز رتبه های اول تا سوم در قالب اعتبار خرید سهام بوده که به ترتیب 28، 20 و 16 میلیون تومان توسط سازمان بورس به گروه های منتخب تعلق خواهد گرفت.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر