بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
با استفاده از پوشش اتکایی می‌توان خسارت‌ها را بر مبنای خیلی راحت‌تری پرداخت کرد و شرکت‌ها نگران صورت‌های مالی و تحت تاثیر قرار گرفتن سود خود نباشند.
کد خبر : ۱۹۳۰۰۲
علی سلطانی مدیر اتکایی شرکت بیمه تجارت نو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، درخصوص پوشش ریسک‌های بزرگ در اقتصاد اظهارکرد: در حوزه بیمه‌های اتکایی، پوشش ریسک‌های بزرگ در اقتصاد حائز اهمیت بوده، چراکه می‌تواند ریسک در مبنای بزرگ و حجیم را به نفع مردم پوشش دهد؛ برای مثال در حادثه سیل، این شرکت، تمامی هموطنانی که تحت پوشش کمیته امداد قرار داشتند نیز زیر چتر پوشش قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: برای بیمه‌شونده این نکته اولویت داره هنگامی که زیر چتر بیمه قرار می‌گیرد، بتواند در مواقع ضروری سرمایه خود را از بیمه‌گذار بازپس بگیرد؛ زمانی که حادثه‌ای در ابعاد بزرگ مثل حادثه سیل که 23 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد، مسلما صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه تحت تاثیر پرداخت خسارت فراوان به سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

سلطانی تاکید کرد: با استفاده از پوشش اتکایی می‌توان خسارت‌ها را بر مبنای خیلی راحت‌تری پرداخت کرد و شرکت‌ها نگران صورت‌های مالی و تحت تاثیر قرار گرفتن سود خود نباشند.

مدیر اتکایی شرکت بیمه تجارت نو با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات بیمه‌ای اظهارکرد: این موضوع خیلی مهمی است که حتی با وجود تحریم‌ها با حمایتی که دولت در تاسیس صندوق به نوعی صندوق اتکایی تحریم در صنعت بیمه معروف است با پشتیبانی از شرکت‌های خصوصی این توان را به آنها داده که راحت تر بتوانند خسارت‌ها را پرداخت و از هموطنان حمایت کنند. 

وی اضافه کرد: این همان نقش مسئولیت اجتماعی است که از یک شرکت بیمه انتظار می‌رود که در وقایع بزرگ و فاجعه‌آمیز مثل سیل، از خود این نقش را ایفا کند؛ البته نباید فراموش کرد که جای کار زیادتر و خدمات‌رسانی بهتر نیز وجود دارد اما صنعت بیمه به عنوان یکی از اجزای زنجیره ارزش اقتصاد کشور که کمک می‌کند بیمه‌گذاران و مردم و سایر اجزای دولت به عنوان مثال شرکت ملی نفتکش که می‌خواهد نفت را صادر کند و حتی صادرکننده‌ها و واردکننده‌ها یک پوشش بیمه‌ای داشته باشند و حتی با بزرگ بودن این ریسک‌ها و این بیمه‌نامه‌ها با داشتن پوشش اتکایی خیالشان از این موضوع راحت باشد. 

سلطانی افزود: به نظر من تا الان با تجربه ای که از دوره قبل تحریم داشتیم صنعت بیمه توانسته در این موضوع مسائل تحریم را حل کند و از پس آن بر بیاید. امیدوارم در ادامه تا وقتی که شرایط به وضع عادی برگردد این موضوع مدیریت شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بعد از ارائه به مجلس تغییر کرد:

تغییر سهم شرکت های اقتصادی دولت به 40 درصد

طرح مجلس برای بازسازی مناطق سیل زده تشریح شد؛

برداشت حدود 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی

ارسال نظر