بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:

رشد تولید نفت آمریکا فراتر از رشد تقاضای جهانی نفت

آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته اعلام کرد که رشد تولید نفت آمریکا در ۹ ماه آینده از رشد تقاضای جهانی نفت فراتر خواهد رفت وسبب افزایش چشمگیر ذخیره‌سازی نفت در جهان خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۳۵۹۶

به گزارش بورس نیوز، آژانس بین‌المللی انرژی روز گذشته اعلام کرد که رشد تولید نفت آمریکا در ۹ ماه آینده از رشد تقاضای جهانی نفت فراتر خواهد رفت وسبب افزایش چشمگیر ذخیره‌سازی نفت در جهان خواهد شد.

این نهاد با اشاره به کاهش تقاضا برای نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و رسیدن آن به ۲۸ میلیون بشکه در روز در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، اعلام کرد: مسئله کمبود عرضه اکنون مطرح نیست و به نظر می‌رسد بازگشت توازن به بازار، به تأخیر افتاده است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، با اشاره ضمنی به تلاش اوپک و متحدانش برای کاهش تولید نفت، آمده است: روشن است که این مسئله برای کسانی که مسئولیت مدیریت بازار را به عهده گرفته‌اند، چالشی جدی ایجاد کرده است.

طبق پیش‌بینی این نهاد، تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک در سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد که ۲ میلیون بشکه آن مربوط به رشد تولید آمریکاست.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرد اگر تولید کنونی ۳۰ میلیون بشکه در روز اوپک ادامه یابد، سطح ذخیره‌سازی نفت در پایان سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۳۶ میلیون بشکه افزایش خواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر