بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از عمده دلایل رونق بازار سرمایه و رشد شاخص بورس و قیمت‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون برگزاری فصل مجامع بوده که گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت‌ها سبب رونق آن شد.
کد خبر : ۱۹۳۹۸۱

به گزارش بورس نیوز، مهدی کریم‌آبادی درباره دلایل رونق بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از عمده دلایل رونق بازار سرمایه و رشد شاخص بورس و قیمت‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون برگزاری فصل مجامع بوده که گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت‌ها سبب رونق آن شد.

وی افزود: البته این نکته که تورم تحمیلی به اقتصاد کشور در سال گذشته نیز اثر خود را کماکان در بازار سهام نمایان می‌کند لازم و ضروری بوده و بخشی از افزایش قیمتی که در سهام شرکت‌ها به وجود آمده، نتیجه رشد ریالی دارایی‌های شرکت‌ها است.

این کارشناس بازار سرمایه درباره رکود بازارهای مختلف ادامه داد: بی‌شک وضعیت بازارهای مختلف می‌تواند یکی از مولفه‌های تعیین‌کننده در بازار سرمایه، قیمت سهام شرکت‌ها و نیز شاخص بورس باشد.

کریم‌آبادی بیان کرد: به علت هوشمندبودن سرمایه به خودی خود به سمت بازاری می‌رود که سود بیشتری کسب کند. به همین دلیل دست کم در سال گذشته شاهد این مساله بودیم که با افزایش قیمت در بازار مسکن، خودرو، طلا، سکه و ارز حجم بالایی از نقدینگی به سمت این بازارها روانه شد و همین موضوع سبب افزایش بیشتر قیمت‌ها ‌شد که گاها این افزایش قیمت‌ها روانی و غیرمنطقی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تورم سایر بازارها نیز بر بازار سرمایه تاثیر خود را خواهد گذاشت و ما شاهد افزایش ریالی ارزش دارایی‌های شرکت‌ها می‌شویم.

وی در خصوص وضعیت بازار سهام با توجه به اینکه فصل مجامع نیز درحال اتمام است، بیان کرد: در حال حاضر معامله‌گران در بازار سرمایه خود را برای گزارشات سه ماهه آماده می‌کنند که به تدریج در حال انتشار است. ضمن اینکه نماد برخی از شرکت‌های بزرگ نیز طی چند روز گذشته جهت برگزاری مجامع سالانه بسته شده که با پایان یافتن مجامع این شرکت‌ها شاهد روان‌تر شدن حجم معاملات خواهیم بود.

کریم‌آبادی گفت: نکته بسیار مهمی که این روزها می‌توان از آن به عنوان مهم ترین مولفه در تعیین سمت و سوی بازار سهام یاد کرد موضوعات مرتبط با تنش‌های سیاسی، نظامی و یا سقوط و صعود قیمت‌های جهانی کالاها و نفت است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر