بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
عضو کمیسون عمران مجلس گفت: یکی از دلایل به وجود آمدن این التهاب عمل نکردن به قوانین موجود است. طبق برنامه ششم دولت باید 9 هزار واحد مسکونی ایجاد کند که این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.
کد خبر : ۱۹۳۹۸۳

به گزارش بورس نیوز، مجید کیان‌پور درخصوص التهابات چند ماه اخیر در بازار مسکن، اظهار کرد: دولت و مجلس باید با طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، بازار عرضه و تقاضای مسکن را مدیریت کنند.

وی افزود: یکی از دلایل به وجود آمدن این التهاب عمل نکردن به قوانین موجود است. طبق برنامه ششم دولت باید 9 هزار واحد مسکونی ایجاد کند که این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: بهتر است دولت برای کاهش التهابات در بازار مسکن، خودرو، طلا و سایر بازار‌ها، لایحه مالیات بر سود سرمایه را به مجلس ارائه دهد.

کیان‌پور خاطرنشان کرد: حوزه اخذ مالیات بر سود سرمایه باید وسیع‌تر شود. به اعتقاد من باید سامانه‌هایی در بازارهای مختلف ایجاد شده و به سامانه‌ای که سازمان امور مالیاتی متصل شود تا از فرارهای مالیاتی، به‌خصوص در حوزه مسکن پیشگیری شود.

وی تاکید کرد: لازم است که بانک اطلاعاتی و سامانه‌هایی در حوزه مسکن، طلا، خودرو، ارز و سایر حوزه‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شود تا به وسیله آن بتوان از سود سرمایه‌ها، مالیات دریافت کرد. این روش باعت تعدیل قیمت‌ها نیز می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: فرارهای مالیاتی در بخش مسکن باعث افسارگسیختگی در قیمت مسکن و به‌خصوص اجاره‌بها شده که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاملات مسکن در واپسین روزهای زمستان گرم شد؛

تازه‌ترین آمار از خرید و فروش مسکن

ارسال نظر