بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
یک منبع آگاه در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد

نرخ سود منوط به تایید شورای رقابت/ مبین دیگر عنوان پتروشیمی ندارد

پتروشیمی مبین بزرگترین شرکت در صنعت ارائه سرویس های جانبی شرکتهای پتروشیمی « تامین برق، جداسازی هوا ، گاز و آب» است. پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت،شایعات و شنیده هایی به گوش می رسید بر این اساس که تغییر نام شرکت و تغییر بخش هایی از اساس نامه جهت یک توافق بوده که منجر به دریافت سوخت با نرخ 132 تومان می شود .
کد خبر : ۱۹۴۰۲۷

در همین رابطه، یک منبع آگاه در پتروشیمی مبین به خبرنگار بورس نیوز گفت: تغییر نام این شرکت به «شرکت مبین انرژی خلیج فارس» تصویب شده است اما ثبت آن در کدال منوط به تایید سازمان بورس است.

وی در خصوص کاهش نرخ سوخت و صحت این مطلب عنوان کرد: رایزنی با وزارت نفت باید صورت گیرد زیرا شرکت ما دیگر عنوان" پتروشیمی" ندارد و نرخ مصوب پتروشیمی ها 260 تومان است . در صورت تایید ، نرخ 132 تومان تصویب خواهد شد و احتمال این امر زیاد است.

این منبع آگاه در رابطه با تاثیر نرخ سوخت بر شرایط شرکت اظهار داشت: درآمدها منوط به قوانین شورای رقابت است. اگر نرخ سود تحویلی به پتروشیمی ها 260 تومان تعیین شود، با فرمول شورای رقابت حدود 270 میلیارد تومان به هزینه ها اضافه می شود. در این فرمول هنوز هزینه سوخت لحاظ نشده است و درآمدهای سال 98 در هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی در پایان روند گزارش های منتشره سه ماهه را مثبت اعلام کرد و افزود: کلیه پیش بینی های صورت گرفته در سال 97 تحقق یافته و سود خالص دریافتی نیز وضعیتی صعودی دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «مبین ۱»

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب گفت:

صرفه‌جویی ارزی با ساخت دستگاه آزمون شیر‌های ایمنی اتوماتیک

ارسال نظر