بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
مدیرعامل بانک صادرات گفت: بانک‌ها همواره با تولیدکنندگان در تعامل بوده‌اند زیرا تولیدکنندگان مشتریان اصلی بانک‌های تجاری و تخصصی کشور هستند.
کد خبر : ۱۹۴۴۳۵

به گزارش بورس نیوز، حجت‌اله صیدی درخصوص ارزیابی عملکرد نظام بانکی در حمایت از تولید اظهار کرد: بانک‌ها همواره با تولیدکنندگان در تعامل بوده‌اند زیرا تولیدکنندگان مشتریان اصلی بانک‌های تجاری و تخصصی کشور هستند. معمولا تعامل مناسب و سازنده‌ای میان آنها و بانک‌ها وجود است.

وی افزود: در سال جاری اغلب بانک‌ها به ویژه بانک‌هایی که در اقتصاد کشور فعال هستند، برنامه‌های مختلفی مانند «طرح اعتباری ویژه تولید» در جهت حمایت از تولید در دستور کار دارند. همانطور که می‌دانید بخش تولید از دو بخش مهم عرضه و تقاضا تشکیل شده و برای رونق تولید بانک‌ها باید تقاضا و انگیزه‌ها را افزایش دهند. در این بخش اکثر بانک‌ها از طریق اوراق مرابحه، کارت‌های اعتباری اصناف، شبکه مویرگی توزیع را تامین مالی کردند تا تقاضای موثر و در نهایت تقاضای کل را تحریک کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: در بخش تولید هم به منظور تامین مالی سرمایه در گردش برای پرداخت حقوق و دستمزد و خرید مواد اولیه، بانک‌ها از طریق اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی یا تخصیص خرید دین به کمک تولید شتافتند و تمامی زنجیره تولید را یعنی از عرضه‌کننده مواد اولیه تا مصرف‌کننده نهایی پوشش داده‌اند و این به این مفهوم است که با تخصیص مبلغی از طریق اعتبارت اسنادی ظرفیت چندین برابری برای حمایت از صنایع ایجاد شده و در شورای هماهنگی بانک‌ها نیز تصمیمات مهم و جدی در این زمینه اتخاذ شده است.

صیدی تاکید کرد: این اتفاق به دو دلیل در سال جاری بیشتر مورد توجه قرار دارد. اول اینکه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال رونق تولید نام‌گذاری شده و دوم اینکه تولید ابزار توسعه بوده و برای مقابله با محدودیت‌های بین‌المللی، بانک‌ها سعی کرده‌اند بیشتر به این موضوع توجه کنند. در این میان افزایش قیمت برخی نهاده‌های تولید نیاز مالی بنگاه‌ها دو تا سه برابر را افزایش داده که بانک‌ها سعی دارند به این نیازها پاسخ دهند.

مدیرعامل بانک صادرات گفت: از مجموع ٢٧ هزار شرکت، حدود ٢٣ هزار شرکت کوچک و متوسط هستند. بانک‌ها در سال ٩٧ حدود ٢٤ هزار میلیار تومان به این شرکت‌ها تسهیلات پرداخت کرده‌اند یعنی هر بنگاه‌ به طور متوسط بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات گرفته و این آمار رسمی بانک‌ها و بانک مرکزی است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر