بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انعقاد پیمان‌های پولی از نظر قانونی محدودیتی ندارند و تنها در اجرا با مشکل موجه هستند.
کد خبر : ۱۹۹۰۳۰

ضروری بودن انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه

به گزارش بورس نیوز، زهرا سعیدی مبارکه درخصوص ضروری بودن انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه، اظهارکرد: انعقاد پیمان‌های پولی از نظر قانونی محدودیتی ندارند و تنها در اجرا با مشکل موجه هستند. این در حالی است که انعقاد این قرارداد‌ها با کاهش نقش دلار در مبادلات بین المللی و افزایش ارزش پول ملی از التهابات اقتصادی کشور‌ها می‌کاهد.

وی افزود: بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت باید خلا‌های موجود در مسیر انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه را برطرف کنند. از آنجایی که کشور‌های موفق در حوزه‌های اقتصادی، چارچوب‌های مشخصی برای پیمان‌های پولی دارند، بانک مرکزی نیز با توجه به وضعیت موجود کشور باید تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت این پیمان‌ها به کار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بازار کشور‌های همسایه مانند عراق، ترکیه و.. می‌توانند ظرفیت مناسبی برای برقراری روابط تجاری با ایران باشند، در حالیکه ترکیه به راحتی بازار عراق را در دست گرفته است.

این نماینده مردم خاطرنشان کرد: اگرچه مجلس بر تعیین معاونت اقتصادی وزارت خارجه تاکید دارد، اما تاکنون گزارشی درخصوص اقدامات انجام گرفته در این باره به نمایندگان ارائه نشده است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر