بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
این بانک زمینه‌ساز امور عام المنفعه شد؛

۹هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه "وپارس"

«بانک پارسیان» با صندوق قرض الحسنه خود در مسیر مشارکت معنوی و بهبود رفاه اجتماعی گام بر می‌دارد.
کد خبر : ۲۰۴۰۰۲

«بانک پارسیان» ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضه‌الحسنه داد

به گزارش بورس نیوز، یکی از مسئولیت‌های اجتماعی بانک‌ها که به رفاه عمومی جامعه ارتباط پیدا می‌کند، کمک‌های عام‌المنفعه و همکاری با موسسات خیریه است.

فعالیت‌های داوطلبانه عام‌المنفعه و مشارکت در کار‌های خیر از جمله اموری است که با فرهنگ و اعتقادات مذهبی ایرانی‌ها آمیخته شده و می‌تواند در شرایط کنونی اقتصاد، اثرگذاری بالایی داشته باشد تا در سایه همکاری‌های داوطلبانه و مشارکت‌های اجتماعی، حرکت در مسیر رونق اقتصادی تسریع شود.

اهمیت قرض‌الحسنه از آن جهت است که علاوه بر تأمین نیاز‌های اساسی از طریق تغییر الگوی تولید، با ایجاد اشتغال، در جهت توزیع عادلانه درآمد گام برخواهد داشت. به طور کلی، قرض‌الحسنه به عنوان ابزاری مفید در جهت عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی شناخته می‌شود و به همین دلیل می‌توان آن را سازگار با اهداف توزیعی جامعه اسلامی دانست.

بانک‌ها به عنوان یکی از نهاد‌هایی که منابع مالی قابل توجهی را در اختیار دارند، بستر مناسبی برای ایجاد فضای قرض الحسنه دارند و می‌توانند در راستای اهداف ذکر شده قدم‌های مهمی بردارند.

از همین رو، صندوق قرض‌الحسنه «بانک پارسیان» با بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و به منظور ارائه خدمات بیشتر، اقدامات عام‌المنفعه را در دستور کار خود قرار داده است.

صندوق قرض‌الحسنه «بانک پارسیان» با مشارکت در اقدامات عام المنفعه نظیر مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان، تعهد ساخت ۳۰ باب خانه بهداشت روستایی و کمک به ساخت، احداث و تجهیز مرکز نگهداری از کودکان استثنایی و بی‌سرپرست بهشت امام رضا، تلاش دارد تا علاوه بر مباحث درآمدزایی، در مسیر به بهبود رفاه اجتماعی گام بردارد.

در جدول ذیل، گزارش تسهیلات پرداختی صندوق قرض‌الحسنه «بانک پارسیان» از ابتدای تاسیس تا پایان آبان ماه سال ۱۳۹۸ را مشاهده می‌کنید:

«بانک پارسیان» ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرضه‌الحسنه داد

بر این اساس، «بانک پارسیان» از ابتدای تأسیس تاکنون بیش از ۹۲ هزار فقره تسهیلات عام المنفعه، به ارزش ۹ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۱۴۰ درصدی سودآوری گروه مالی بانک پارسیان؛

زیرمجموعه "وپارس" خودی نشان داد

معاونان فناوری اطلاعات بانک‌ها و مدیران کسب‌وکارها پاسخ می‌دهند

بانک‌ها و کسب‌وکارها در زمان اختلال اینترنت چقدر متضرر شدند؟

سه تفنگدار بانک پارسیان را بهتر بشناسیم؛

ناخنک «وپارس» به عرضه اولیه!

ارسال نظر