بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به سیگنالی جدید یکی از شاگردان مش قربون و صف خریدی که این بار به روغن نشست و...
کد خبر : ۲۲۷۲۶۸

صف خرید پر چرب زیر سایه ضعف مدیریتی

به گزارش بورس نیوز برخی به ظاهر اقتصاددانان محترم در ماه های قبل مرتب از نگرانی هایشان برای حباب بازار سرمایه می گفتند؛ حالا پست می گذارند که بازار مسکن حباب منفی دارد، بخرید که بالا می رود! اینکه این دوستان حباب را با چه وسیله ای محاسبه می کنند بماند؛ اما بد نیست وقتی اینطور سیگنال می دهند یادشان باشد وقتی با سیگنال شان مسکن گران شد، اخلاقا در برابر میلیون ها نفر مستاجری که با خون دل اجاره خانه می دهند، مسوول هستند... البته این روزها فعالان بازار سرمایه عادت کرده اند به اینکه هر کس از راه رسید، در مورد این بازار نظری بدهد؛ بی آنکه صلاحیت داشته باشد.

حقوقی های قابلمه به دست 

در روزهایی که برای حمایت از بازار سرمایه، پول خرج شد، بعضی حقوقی های محترم طوری فروختند که حقیقی ها مثل جماعتی که ساعت ها در صف نذری ایستاده و آخر سر دست خالی برمی گردد، هاج و واج مانده بودند. حقوقی های محترم، شما مثلا صاحب مجلس هستید؛ کمی حیا بد نیست! البته انتظار می رفت برخوردی با فروشندگان امروز صورت بگیرد که اهالی ملاصدرا غافلگیرمان کردند و گفتند تذکر می دهیم! راضی به این همه سخت گیری نبودیم...

 

جیب خالی و پز عالی

اهالی ملاصدرا برای صدور مجوز هر کاری که همه جای دنیا در چشم بر هم زدنی انجام می شود، ماه ها بازی در می آورند. حالا گفته اند کارشناس کم داریم و پول استخدام کارشناس نداریم! در دو سال اخیر حجم معاملات به طرز خیره کننده ای رشد داشته؛ اما چرا این بزرگواران پول ندارند، ما نفهمیدیم! شاید هم خرید ساختمان لاکچری شان به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان جیب شان را خالی کرده!

 

تبلیغات واجب تر از نان شب 

درست است که هزینه تبلیغات گاهی از نان شب واجب تر است؛ ولی بعضی شرکت ها طوری برای تبلیغات شان هزینه می کنند که شک می کنیم نکند درآمد پنهانی دارند و رو نمی کنند یا شاید هزینه سازی می کنند. مثلا یک شرکت نسبتا کوچک جمع هزینه های تبلیغاتی یک ساله اش تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از کل بدهی این شرکت است...

 

یک صف خرید پرچرب

عادت کرده ایم هر روز که چشم باز می کنیم، قیمت چند قلم از کالاهای مصرفی سر به فلک کشیده باشد و برای تهیه یکی دو قلم هم صف بکشیم. یک روز پوشک بچه نایاب می شود و یک روز گوشت و مرغ و تخم مرغ! حالا نوبتی هم باشد نوبت کره است که باید صف بکشید و یک دانه بخرید؛ آن هم به قیمت خون اجداد گاوهای شیرده! تعطیلی ۵۲۰۰ گاوداری صنعتی در این چند سال به جای آنکه تولید رونق بگیرد، و تخصیص ارز برای واردات کالایی که همت می کردیم و کمر به نابودی تولیدکنندگانش نمی بستیم، الان نیاز به واردات و صف نشینی نداشتیم. گاهی آرزو می کنیم کاش بعضی ها اصلا کاری نکنند، بدون دخالت شان اوضاع همه چیز بهتر خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
حقوقی حیاکن، حصر و تمع رها کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
بلاخره حقیقی ها هم صبری دارن طوری نکنین که بورس را بر سرتان خراب کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
به نظرمن حقیقی ها بازار ملتهب کردن خراب کردن
ناشناس
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
معذرت از سهامداران حقیقی اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
چرت نگو حقوقی
ناشناس
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
............ نگو حقوقی
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
حقوقی تنها از چند نماد انگشت شمار برای چند ساعت حمایت کرد که حمایت نبود نوسانگیری بود شما نماد حکشتی را ملاحظه کنید . ازطرفی ان یک درصد کذایی هم دروغی بیش نبود پس نباید انتظار غیر از این داشت
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
در کشور ما شایع است که مسئولان حقوقی معمولا با رانت فامیلی و سفارش برخی نمایندگان و ... انتخاب میشوند .
بنابراین نباید انتظاری از آنها داشت.
ایکاش یک سایت بود که فقط نام و نام خانوادگی و مشخصات و سابقه تحصیلی و محل تحصیل و سوابق کاری نمایندگان حقوقی را بصورت مستمر شفافسازی میکرد تا این موضوع در دریای اطلاعات بورس گم نمیشد . یعنی بیوگرافی کاملی از نمایندگان حقوقی گذاشته میشد. حداقل میفهمیدیم در فلان حقوقی با کدام باند طرفیم و بعد تصمیم گیری در مورد سهام میکردیم . زیرا چیزی که الان از عرضه آبشاری برخی حقوقی ها میبینیم بیشتر به حمله گرگ به گله میماند تا حمایت از بازار سرمایه.
Avesta
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲
ای کاش قانونی بوجود می آمد که مردم در بورس شاهد وضعیت حقوقی و حقیقی ها نشوند.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
فقط میتونم بگم که حقوقی ها پول حروم پارو میکنن
جباریان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
سازمان بورس ،نباید اجازه بده که حقوقی ها خریدوفروش سهام کنند .بلکه حقوقی ها باید سهام را در اختیار سازمان بگذارند تا سازمان بورس ،بصورت زمان بندی شده و سمیه ای ، سهام حقوقی هایی که نیازمندپول برای شرکتهای خود هستند بفروشند ،آنهم زیرنظر شورای عالی بورس وبا تصویب آنها. ضمن اینکه محل هزینه کرد این پولها باید در شرکت ثبت و کنترل شود تا سوء استفاده برای امورات شخصی حقوقی هانشود.،.
حمیید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶
بگذارید پذیره نویسی صندوق پالایشی تمام شود از چهارشنبه مچ دوم همه نمادها صفخرید خواهند شد.