بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
عملکرد ۳ ماهه ابتدایی خساپا در سال مالی ۱۴۰۰؛

سر به فلک کشیدن زیان خالص ۳ ماهه "خساپا"

سر به فلک کشیدن زیان خالص ۳ ماهه
زیان خالص سایپا طی ۵ سال به گونه‌ای پس‌رفت داشته که این روز‌ها باید در بالای ابر‌ها منتظر سقوطی با صدای مهیب از مدعی خودروسازی در خاورمیانه بود شرکتی که دو سال متناوب مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت طی ۳ سال گذشته است.
کد خبر : ۲۴۵۵۱۱
نویسنده :
امیرحسین کریمی

شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ (حسابرسی نشده)، ۷۳ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی داشته که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد ریال ارائه‌شده بود که افزایش نزدیک به ۴۶ هزار میلیارد ریالی (۵۷ درصد) در سال جاری داشته است.

از این مقدار فروش در ۳ ماهه ابتدایی سال مالی جاری، بیشترین فروش مربوط به خانواده تیبا با ۲۱.۶۷۳ میلیارد ریال با نرخ فروش ۸۰۸.۲۹۶.۵۹۹ ریال بوده، سود ناخالص خساپا در این دوره، ۳.۲۷۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ٢ هزار میلیارد ریال (۱۸۴ درصد) افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید: دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی


روند سود (زیان) خالص خساپا+بورس نیوز

هزینه‌های مالی سایپا طی این دوره برابر با ۱۰.۷۹۲ میلیارد ریال بوده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۴.۱۰۹ میلیارد ریال بوده که نشان دهنده افزایش ۶.۶۸۳ میلیارد ریال بوده، زیان خالص "خساپا" در ۳ ماهه ابتدا سال مالی مبلغ ۱۰.۷۹۲ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به همین دوره در سال گذشته (۱۶۳ درصد) افزایش داشته است.

"خساپا" در این دوره زیان انباشته خود را برابر با ۱۶۰.۸۶۲ میلیارد ریال شناسایی‌کرده که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش زیان انباشته را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی
کاهش ۳۲ ارزش درصدی هر سهم غول دیروز خودروسازی کشور؛

دست و پا زدن «خساپا» در زیان‌های تلفیقی

درآمدهای ۱۴۰۰
عملکرد ماهانه خودروساز نارنجی‌پوش بررسی شد؛

درآمدهای ۱۴۰۰ "خساپا" به سوی پنچری!

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست
افزایش درآمد‌های سود سهام و سود ناشی از فروش سهام؛

سود ۳۵۵ ریالی هر سهم ورنا در ۶ ماهه نخست

سیلی
زیان ۳۸هزار میلیاردریالی خودروساز نارنجی و یاتاقان در سربالایی؛

سیلی "خساپا" بر صورت سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
محصول بی کیفیت، بازار انحصاری، مشتری ناراضی، سلب حقوق قانونی و رفاه و امنیت 80 میلیون نفر و محدودیت دسترسی آنها به خودرو های جهانی یک طرف با این همه اوصاف زیان 16 هزار میلیاردی؟؟؟؟؟ این بود آرمان مدیریت جمهوری اسلامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
این خودرویی ها کلا باید به تابلو مخصوص برده شوند چون عامل اصلی تخریب بورس هستن و بارها بورسی را تخریب کردن سال ۹۹ هم منشا تمام ریزش ها همین گروه بی ارزش بودن با ان افزایش سرمایه های الکی مثل پول تقلبی به بورس تزریق شد که شاهد هستیم دست هر لبو فروش و دکه روزنامه فروشی موجود است همه هم منظر قدری مثبت شدن هستن که خالی کنن و الفرار چه میشود ففط بورس ریزش پیدا می کند سهام خودرویی غده سرطانیه بورس کشور است