بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
از زیان نجومی تا حقوق و مزایای نجومی مدیرعامل بانک سرمایه و معاونین + سند
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدیرعامل بانک سرمایه همراه یکی از اعضای هیئت مدیره و برخی از معاونین حقوق و مزایای قابل نجومی را از این بانک طی سال گذشته از این بانک دریافت کردند هرچند که مدیرعامل این بانک چنین مسئله را با توجه به مصوبات مجمع قانونی می‌داند.
کد خبر : ۲۷۱۳۱۰

 

به گزارش بورس نیوز، زیان انباشته بانک سرمایه در آخرین گزارشات مالی به بیش از ۴۸۴ همت رسید و هیچ چیز قابل دفاعی در جدیدترین صورت‌های مالی این بانک مشاهده نمی‌شود. جدا از سایر نقد‌های تخصصی که می‌توان به جدیدترین وضعیت مالی بانک سرمایه داشت موضوع مهمی در خصوص حقوق مزایای نجومی مدیرعامل بانک سرمایه و برخی معاونین و اعضای هیئت مدیره قابل توجه است.

بعد از انتشار فیش ۱۰۵ میلیون تومانی یکی از نمایندگان مجلس مسئله حقوق نجومی که در سنوات گذشته هم شاهد آن بودیم یکبار دیگر مورد توجه اهالی رسانه و فعالان فضای مجازی قرار گرفت. کلیدواژه حقوق و مزایای نجومی هرچند که گاهاً با برخی تبصره‌ها قانونمند می‌شود، اما شکاف اقتصادی ایجاد شده به واسطه چنین مشی نادرستی با هیچ ماده و تبصره‌ای پر شدنی نیست و سؤالات زیادی را به ذهن متبادر می‌کند.

بی سرمایه در صورت‌های مالی پرسرمایه در حقوق و مزایای نجومی

زیان انباشته چندساله بانک سرمایه، لیست بدهکارانی که از سال‌های دور تاکنون بدهی خود را با بانک سرمایه تسویه نکرده اند و مورد‌های فراوان دیگری که در گزارشات مالی بانک سرمایه به وضوح قابل مشاهده است این پرسش را ایجاد می‌کند که در چنین شرایطی دریافت حقوق و مزایای نجومی چه معنایی جز عدم توجه به وضعیت سهامداران و سپرده گذاران دارد؟

حقوق مزایای ناخالص مدیرعامل بانک سرمایه به همراه یکی از اعضای هیئت مدیره این بانک در سال گذشته ۳۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال بود که اگر بنا را به تقسیم مساوی بگذاریم سهم هریک از آنان به به صورت ماهیانه به بیش از ۱۳۶ میلیون تومان می‌رسد که با توجه به شرایط اورژانسی بانک سرمایه که نیازمند احیای مالی می‌باشد رقم بسیار قابل توجهیست. این رقم نجومی در شرایطی به مدیرعامل بانک و یکی از اعضای هیئت مدیره پرداخت می‌شود که سایر بررسی‌ها حاکی از آنست که میانگین حقوق و مزایای ناخالص چهار تن از معاونین مدیرعامل در بانک سرمایه به صورت ماهیانه ۷۱ میلیون تومان بوده که به ابهامات این بانک دامن می‌زند.

هرچند که مدیرعامل بانک سرمایه در پاسخ به طرح این موضوع در فضای مجازی  چنین موضوعی را طبق مصوبات مجمع دانست، اما باید پرسید آیا این مسئله با توجه به تبعات مالی برای بانک منطقی به نظر می‌رسد؟ - رصد روز

از زیان نجومی تا حقوق و مزایای نجومی مدیرعامل بانک سرمایه و معاونین + سند

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناهید خسروی نجف‌آبادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
اشتراک در سامانه بانک سرمایه وخدمات بانکداری الکترونیکی بانک سرمایه واطلاع رسانی سهامدار شرکت سرمایه گزاری بانک سرمایه