بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
شرکت بیمه تعاون در این دوره ۱۲ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۴۶ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۴۸ درصد افزایش را تجربه کرد.
کد خبر : ۲۷۱۹۱۹

بورس‌نیوز:

شرکت بیمه تعاون با سرمایه ثبت شده ۵۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۹۸۳ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی شده ۱۲ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۱ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان سال ۱۴۰۱ توانست یک هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان از حق بیمه ناخالص خود درآمد کسب کند؛ البته حدود ۲۱۷ میلیارد تومان از درآمد " وتعاون " صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شد. درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۵ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای این شرکت نیز با ۷۷ درصد افزایش مواجه شد.

شرکت بیمه تعاون در این دوره ۱۲ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۴۶ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۴۸ درصد افزایش را تجربه کرد؛ سپس با کسر هزینه‌های مالی و سایر هزینه‌های سال ۱۴۰۱ از سود عملیاتی، سود خالص ۱۴۰۱ شرکت بیمه تعاون به دست آمد که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان سال مالی ۱۴۰۱، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است. 

چه خبر از گزارش ۱۲ماهه حسابرسی شده

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "وتعاون" می‌توان دریافت که شرکت باتوجه‌به افزایش سود خالص، علاقه‌ای به افزایش سود انباشته خود نداشته است. چرا که سود انباشته شرکت از ۵۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۳۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین "وتعاون" موفق به تحقق ۸۰ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در سال مالی گذشته (سال ۱۴۰۰)، ۵۵ ریال بود. 

چه خبر از گزارش ۱۲ماهه حسابرسی شده

در انتها در یک نمودار خلاصه شده صورت سود و زیان شرکت بیمه تعاون را ملاحظه می‌فرمایید.

چه خبر از گزارش ۱۲ماهه حسابرسی شده

در پایان از منظر نسبت P/E به بررسی سهم "وتعاون" می‌پردازیم؛ P/E "وتعاون" در حال حاضر حدود ۲۴.۵۹ است و P/E گروه نیز حدود ۲۳.۴۱ است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر