بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
تحلیل تکنیکال
در صورت شکل‌گیری یک پله کوچک اصلاح قیمتی می‌توانیم با برگشت این اندیکاتور‌ها همراه با نمودار قیمتی سیگنال برگشتی و شروع گام صعودی را محتمل بدانیم تا مسیر ترسیم شده تکمیل شود.
کد خبر : ۲۷۱۹۷۵

بورس‌نیوز:

شاهد برخورد نمودار قیمتی سهم در تایم فریم روزانه به محدوده پر پتانسیل قیمتی (محدوده ۵۹۰ تومان) بودیم که با برگشت قیمتی همراه بوده که طلاقی کلاستر‌های فیبو، محدوده خط روند داخلی و ناحیه حمایتی استاتیک است که باتوجه‌به قرارگیری نمودار قیمتی در ابر کومو انتظار اندکی برای اصلاح و رنج قیمتی خواهد رفت تا در صورت بازگشت دوباره قیمتی به این ناحیه و خروج از ابر شاهد استارت گام بعدی نمودار قیمتی سهم باشیم که در پله اول تا محدوده مهم بعدی (محدوده ۷۶۰ تومان) که می‌تواند پس از یک گام اصلاحی دوباره لگ حرکتی بعدی خود را شروع نماید.

تحلیل تکنیکال

در بررسی اندیکاتور‌ها شاهد قرارگیری آن‌ها در محدوده‌های اشباع فروش هستیم که در صورت شکل‌گیری یک پله کوچک اصلاح قیمتی می‌توانیم با برگشت این اندیکاتور‌ها همراه با نمودار قیمتی سیگنال برگشتی و شروع گام صعودی را محتمل بدانیم تا مسیر ترسیم شده تکمیل شود.

در نمودار هفتگی سهم هم شاهد ورود به ناحیه حمایتی مهمی هستیم (برگشت به سقف شکسته شده) که باتوجه‌به ابزار‌های تکنیکی ناحیه‌ای قدرتمند را ساخته‌اند که در صورت برگشت نمودار از این ناحیه می‌توانیم شاهد همگرایی نمودار در دو تایم فریم اصلی خود باشیم تا احتمال وقوع مسیر حرکتی ترسیم شده با احتمال بیشتری به وقوع بپیوندد.

تحلیل تکنیکال

در پایان هم مهم‌ترین فاکتور در وقوع این سناریو برگشتی می‌تواند حجم معاملات قابل‌توجهی باشد که اگر به نمودار قیمتی سهم توجه داشته باشیم مدت‌زمان زیادی است که در دوتایم هفتگی و روزانه با حجم مناسبی همراه نبوده است که علی‌رغم این ناحیه جذاب، فاکتور حجم می‌تواند نشان از توجه خریداران به این سهم در بازار باشد.

ویدا مهاجر، کارشناس بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
میشه لطف کنین بگین کدام نظر کارشناسان بورس تا حالا حداقل نزدیک به واقیت بوده