بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
تحلیل تکنیکال
فضایی که با رسیدن قیمت به آن با یک تقاضای قوی از سوی معامله‌گران همراه شد و توانست حرکت پرقدرتی را در سهم ایجاد نماید.
کد خبر : ۲۷۲۱۷۵

بورس‌نیوز:

گروه مپنا (رمپنا) پس از یک اصلاح نسبتاً سنگین که از اردیبهشت‌ماه امسال آغاز شده بود به محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تومان بازگشت محدوده‌ای که از نظر تکنیکال کلاسیک یک محدوده مقاومتی تاریخی محسوب می‌شده که پس از شکسته‌شدن آن به سطح حمایتی تبدیل شد.

باتوجه‌به دیدگاه پرایس‌اکشن در این فضای قیمتی ۱۱۰۰ تومان ما شاهد تشکیل یک ایکس پوینت یا تلاقی خطوط حمایتی داینامیک و استاتیک متشکل از یک خط روند صعودی از دو پایه حرکتی در گذشته و یک خط مقاومتی داینامیک که حالا تبدیل به حمایت شده و همچنین یک سطح حمایتی استاتیک ۱۲۰۰ ~۱۱۰۰ تومان و البته همپوشانی تراز‌های ۶۱.۸ و ۷۸ فیبوناچی ریتریسمنت دو موج صعودی قبلی بوده‌ایم.

تحلیل تکنیکال

فضایی که با رسیدن قیمت به آن با یک تقاضای قوی از سوی معامله‌گران همراه شد و توانست حرکت پرقدرتی را در سهم ایجاد نماید.

در حال حاضر قیمت سهم بعد از یک حرکت پرشتاب صعودی به باکس مقاومتی بسیار مهم ۱۴۰۰، ۱۴۲۰ تومان رسیده که به نظر در این منطقه معامله‌گران کوتاه‌مدتی اقدام به فروش کنند و این امر باعث گردد یک عرضه در کوتاه‌مدت در نمودار قیمتی ایجاد گردد.

همچنین ابر کوموی نزولی ضخیمی در برابر حرکت کندل‌ها قرار دارد که خود آن هم یک فضای مقاومتی مهم محسوب می‌شود شکست محدوده مقاومتی ۱۴۰۰ تومان و تثبیت بالای این قیمت برای ادامه حرکت صعودی حائز اهمیت است.

سهیلا نقی پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر