بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
حضور پرقدرت کیش اینوکس در نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق آزاد ایران در «ایروان» – کیش اینوکس
حضور پرقدرت کیش اینوکس در نمایشگاه توانمندی های صادراتی مناطق آزاد ایران در «ایروان» – کیش اینوکس
کد خبر : ۲۷۳۱۳۹

به گزارش بورس نیوز، کیش اینوکس نیز به عنوان یکی از رویداد‌های مهم و اثرگذار در حوزه مالی و اقتصادی مناطق آزاد، با حضور و مشارکت در این نمایشگاه، جاذبه‌های سرمایه گذاری ایران را به مخاطبان ارائه کرد.

در این بین، واهان کروبیان، وزیر اقتصاد ارمنستان و تیم همراه با حضور در غرفه کیش اینوکس، از جزئیات برگزاری یکی از بزرگترین رویداد‌های اقتصادی کشور مطلع شده و اعلام داشت: شرایط جغرافیایی کیش، پتانسیل خاصی برای افزایش مبادلات تجاری است و کیش می‌تواند عاملی برای توسعه و مراودات اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه با جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی کیش آشنا شدیم که باید اذعان کنم نسبت به یک سفر به کیش نیز بسیار علاقه‌مند شدم.

وزیر اقتصاد ارمنستان با اشاره به نقش ایران در اقتصاد منطقه، گفت: قطع یقین به دنبال استفاده از بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شده برای افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی و تامین مالی با ایران خواهیم بود.

آریا حمیدیان مدیرعامل بهاران تدبیر کیش و مجری برگزاری رویداد کیش اینوکس نیز در این خصوص، گفت: برگزاری رویداد کیش اینوکس در منطقه آزاد کیش با نگاه به بعد بین المللی آن و با هدف تقویت تعاملات اقتصادی بین کشور‌ها پایه ریزی شده و در سال‌های گذشته میزبان هزاران میهمان و بازدید کننده خارجی بوده ایم. از این رو با توجه به برنامه‌های متنوع و مهمی که در نمایشگاه و همایش دهم طراحی کرده ایم، فرصت حضور در ارمنستان به عنوان یکی از کشور‌های دوست و همسایه را غنیمت دانستیم تا به سهم خود در توسعه همکاری‌های مالی و اقتصادی بین دو کشور موثر باشیم.

به گفته آریا حمیدیان، مناطق آزاد و ویژه به خصوص منطقه آزاد کیش، حضور و مشارکت فعالانه‌ای در ایروان اکسپو داشتند که در جای خود قابل تحسین است.

وی در پایان به نمایندگی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن دعوت از وزیر اقتصاد ارمنستان جهت حضور در رویداد کیش اینوکس گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده، دهمین دوره رویداد KishINVEX به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویداد‌های اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش و مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار می‌گردد و امیدواریم شاهد حضور هیاتی از مدیران و سرمایه گذاران ارمنی و سایر کشور‌های آسیای میانه در جزیره زیبای کیش باشیم.

بر این اساس، نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در ارمنستان، تا پنجم شهریورماه از ساعت ۱۲ لغایت ۱۹ به وقت ارمنستان دایر بوده و قریب به ۶۰ شرکت در کنار سازمان‌های مناطق آزاد ارس، انزلی، اروند، چابهار، کیش، ماکو و قشم و مناطق ویژه اقتصادی سبزوار و کاوه پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر