بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
عرضه اولیه نفت ستاره خلیج فارس؛ اتفاق مبارک بازار سرمایه/ عرضه شرکت سنگ آهن مرکزی به حمایت نیاز دارد
مدیرعامل گروه مالی صبا تامین گفت: در نظر داریم شرکت نفت ستاره خلیج فارس و سنگ آهن مرکزی را به مرحله عرضه اولیه برسانیم. پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم نفت ستاره خلیج فارس را عرضه اولیه کنیم و اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه خواهد بود.
کد خبر : ۲۷۳۸۳۷

سید محمدجواد میرطاهر، مدیرعامل شرکت گروه مالی صبا تامین در خصوص عملکرد سال گذشته این شرکت در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: امروز مجمع سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ برگزار شد. همان طور که در مجمع مطرح شد، ما در سال گذشته به گروه مالی تبدیل شدیم که این اقدام مالی در راستای صیانت از سهامداران و همچنین ذینفعان صبا تامین بود.

وی افزود: در سال گذشته با افزایش سود خالص به میزان ۲۵ درصد توانستیم آن را به ۸۱۰۰ میلیارد تومان برسانیم. همچنین، با ۶۴ درصد افزایش در ارزش روز پورتفوی بورسی عملکرد خوبی را به جا گذاشتیم. 

میرطاهر ادامه داد: از اقدامات خوبی که در دستور کار داریم این است که به حوزه تامین مالی شرکت‌های زیرمجموعه شستا، وزارت کار و عرضه اولیه شرکت‌ها بپردازیم. در حال حاضر حدود ۱۷ شرکت زیرمجموعه وزارت کار را در صف عرضه اولیه و هیات پذیرش بورس و فرابورس داریم. 

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین در خصوص ورود شرکت‌های زیرمجموعه به بازار سرمایه بیان کرد: دو، سه شرکت در مرحله عرضه قرار دارند و درج نماد نیز شدند. یکی آنتی بیوتیک سازی ایران و دیگری نخ تایر صبا. در مجموعه شستا و تامین اجتماعی، در نظر داریم شرکت نفت ستاره خلیج فارس و سنگ آهن مرکزی را به مرحله عرضه اولیه برسانیم. همان طور که در مجمع گفتیم به شدت پیگیر این موضوع هستیم تا بتوانیم نفت ستاره خلیج فارس را عرضه اولیه کنیم و اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه خواهد بود.

وی با اشاره پورتفوی سرمایه گذاری گروه مالی صبا تامین خاطرنشان کرد: پورتفوی بورسی ما با ۶۴ درصد افزایش ارزش رو به رو و به بیش از ۶۶ همت در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ رسیده است. در پورتفوی غیربورسی مهمترین شرکت، شرکت سنگ آهن مرکزی است که در اندیشه عرضه اولیه آن هستیم. اما ما سهامدار اقلیت هستیم و از سوی صندوق بازنشستگی فولاد نیز باید حمایت صورت گیرد تا بتوانیم سنگ آهن مرکزی را عرضه کنیم. 

میرطاهر ادامه داد: درخصوص شرکت سبدگردان اندیشه صبا استراتژی اصلی ما در گروه مالی صبا تامین این است که بتوانیم به سمت افزایش و تنوع تعداد صندوق‌ها برویم تا در بازار سرمایه پیشرو و پیشگام باشیم. اولین صندوق بازنشستگی تکمیلی را گروه مالی صبا تامین دریافت کرد که با حضور وزیر اقتصاد و وزیر کار افتتاح شد. صندوق طلای نفیس در ۶ ماهه بهترین بازدهی را در میان صندوق‌های طلا داشت. صندوق بخشی پتروشیمی "پتروصبا" را تاسیس کردیم. صندوق اوراق دولتی دیبا را نیز داریم. صندوق اوستا از ۱۵۰۰ تا ۷ هزار میلیارد تومان رشد داشته است. از حیث تعداد صندوق‌ها نیز توانستیم صندوق‌های متعدد و متنوعی را ایجاد کنیم. برای مشتریان حقوقی و حقیقی در حال ارائه و عرضه محصولات مختلف هستیم. 

مدیرعامل گروه مالی صبا تامین گفت: یکی از کار‌هایی که در صبا تامین کمتر به آن توجه شده بود حوزه B۲C و مشتریان حقیقی است که باتوجه به صندوق‌هایی که ایجاد کردیم توانستیم موضوع را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

میرطاهر بیان کرد: امروز در مجمع "صبا" تقسیم سود حداکثری ۹۵ درصدی را داشتیم و ۹۵ درصد از سود در این مجمع بین سهامداران تقسیم شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر