بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
چهارشنبه‌های داغ: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان؛

دست همه در جیب سهامداران (۲)

دست همه در جیب سهامداران (۲)
چه انتظاری از آینده کشوری دارید که فوق دیپلم ریخته گری مدیر منابع انسانی بزرگترین شرکت تولیدی آن است؟
کد خبر : ۲۷۴۶۸۹

دست همه در جیب سهامداران (۲)

به گزارش بورس نیوز، سالهاست شعاع فساد و تخلفات در شرکت‌های خصولتی (شرکت‌های دولتی به اصطلاح خصوصی شده) به قدری گسترده شده که کمتر کسی در کشور مطلب یا موضوعی را در این خصوص نشنیده و یا نخوانده باشد. انواع فساد، رانت، زد و بند‌های سیاسی و سوء استفاده مالی، تحمیل بستگان و وابستگان به عنوان اعضای هیات مدیره و افراد پر نفوذ از طرف عناصر سیاسی فعال در کشور تنها گوشه‌ای از داستان‌های ناخوشایند این شرکت‌ها می‌باشد.

حال دیگر آنقدر شرایط و خبر‌های مرتبط با سوء استفاده‌های مالی و فساد در این شرکت‌ها همه گیر و عمومی شده که حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مجاب شدند در اقدامی نادر و البته قابل تحسین (برای ما شفافیت با ارزش‌تر از تامل در خصوص انگیزه‌های سیاسی این اقدام می‌باشد) در گزارشی مفصل به تنها برخی از فساد‌های مالی و حقوقی رخ داده در شرکت فولاد مبارکه اصفهان بپردازند.

در هفته گذشته در گزارشی تحت عنوان (دست همه در جیب سهام‌داران) به بیان مطالبی از گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیق و تفحص مجلس در عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان پرداختیم. در گزارش چهارشنبه‌های داغ این هفته نیز همچون هفته گذشته قصد داریم به بیان برخی دیگر از تخلفات بیشمار شرکت فولاد مبارکه اصفهان بپردازیم.

سفره‌ای برای همه پهن است، شما هم بفرمائید؟

۱-    سپاه ناحیه مبارکه:

سپرده کردن مبلغ ناقابل ۴۳ میلیارد تومان در حساب قرض الحسنه رسالت و پرداخت وام‌های ۱۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ۳ درصدی به برادران معرفی شده از سوی سپاه ناحیه مبارکه

خدایی نکرده سهامداران شرکت فولاد مبارکه از این حیف و میل منابع شرکتشان ناراحت نشوند، چرا بی شک اجر معنوی مربوط به پرداخت وام‌هایی با نرخ ۳ درصد در تورم‌های ۴۰ تا ۵۰ درصدی سالانه، احتمالا در آن دنیا نصیب این دوستان خواهد شد. 

۲-    ۴ بازنشسته خوش شانس:

بر اساس گزارش، از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶، شرکت فولاد مبارکه با اهدف حمایت از پیشکسوتان خود شرکتی با نام "پیشگامان صنعت فولاد جی" با سرمایه‌ای ۸۷۸ میلیون تومانی به نام ۴ بازنشسته تاسیس نمود. قرار بود پس از تاسیس این شرکت، سهام منتقل شده به این ۴ عزیز خوش شانس به طور مساوی بین ۴.۴۹۸ نفر تقسیم شود که ظاهرا پس از ۹ سال هنوز این اقدام صورت نگرفته است. 

جالب است بدانید مجموع درآمد‌های این شرکت از شرکت فولاد در سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

۳-    کمک یک میلیارد تومانی به شرکت گسترش فناوری خوارزمی جهت مبارزه با بیماری کرونا از طریق شرکت زیرمجموعه

۴-    مدیران زحمتکش، مربیان با دانش، تدارکات دلسوز و ورزشکاران همه و همه در قالب باشگاه فولاد مبارکه سپاهان

احتمالا روح سهامدارانم خبر ندارد که در این چند سال به طور مستقیم و غیر مستقیم چه قدم‌هایی برای ارتقاء سطح ورزشی کشور برداشته اند. باور کنید قهرمان واقعی شمائید.

بخش دوم: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان

-    ۱۴۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ بابت تبلیغات به باشگاه ورزشی (!)

-    اشتغال ۱۳۱ نفر به جای ۷۸ نفر موجود در چارت سازمانی باشگاه که عمدتا با نظر مدیرعامل و سفارش خواص و بدون برگزاری آزمون و یا گزینش بوده اند

-    پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان حقوق و پاداش برای ۹ ماه مدیریت باشگاه ورزشی آنهم بدون قهرمانی

-    اعزام ۱۲ نفر اضافه بر لیست بازیکنان و مربیان مسابقات کارگری به یونان اعم از مدیر امور اداری، مدیر سازماندهی و طبقه بندی مشاغل (خوب دوست داشتن یونان رو ببینن حتما)

-    کمک ۸۰۰ میلیون تومانی به صندوق قرض الحسنه امام علی

-    ۵/۵ میلیارد تومان ناقابل بابت خرید هدیه و کادو بدون مصوبه مجمع

-    افزایش چند میلیارد تومانی مبالغ مربیان زحمتکش و البته ناکامی نظیر محرم نویدکیا، امیر قلعه نوعی و ...
-    خرید انواع کفش‌های اسکیچرز، لباس‌های آدیداس، دوچرخه‌های ثابت و برقی، کت و شلوار هاکوپیان، ساعت هوشمند سامسونگ برای مدیران کم درآمد فولاد مبارکه 

۵-    خرید ۲۰ خودروی سواری (سانتافه، سراتو، سوزوکی و ...)، خرید ساختمانی ۶۰ میلیارد تومانی و پرداخت هزینه‌های هواپیمایی برای استفاده مدیران شرکت فولاد هرمزگان

۶-     انواع و اقسام فروش املاک در توکا فولاد بدون مزایده و نحوه انتخاب و شناسایی خریداران، کمک‌های بالا عوض به اشخاص حقیقی و.
 
۷-    سفته بازی و پروژه کردن سهام شرکت‌های زیر مجموعه در شرایطی که همیشه "هیجانات سهامداران حقیقی و خرد" عامل ضرر‌های هنگفت معرفی می‌شود:
ظاهرا آنقدر دوستان و مدیران ۹۱ شرکت تابعه فولاد مبارکه بیکار بوده و هستند که تنها فعالیتشان محدود به سفته بازی و پروژه کردن سهام شرکت‌های زیر مجموعه با استفاده از اعتبار شرکت‌ها می‌باشد.

بی شک خانم هاشمی مدیر عامل شرکت توسعه توکا یکی از خیرین خوشنام فعال در فولاد مبارکه اصفهان می‌باشد که همواره در تلاش بودند تا به کد بورسی مدیران حراست و ...، خیر برسانند. 

در حالی که یک کارمند ساده در یک اداره متوسط وقتی برای خوردن نهار هم ندارند، خانم هاشمی نه تنها برای کد خود و کد سایر مدیران شرکت سهم خرید و فروش می‌کردند که ظاهرا سهام شرکت‌ها را هم پروژه می‌کردند.

بخش دوم: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان

واریز ۱/۶ میلیارد تومان به حساب شخصی حقیقی بابت بازارگردانی سهام شرکت آسیا سیر ارس (شما بخوانید بابت پروژه کردن و جبران خدمات سابق) هم در نوع خود جالب توجه می‌باشد.

البته ظاهرا خانم هاشمی همچون بسیاری دیگر از مدیران شاغل در شرکت‌های خصولتی (که معمولا فاقد تحصیلات مرتبط، استخدام‌های سفارشی و ...) فاقد هوشی مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی و سفته بازی بوده اند چرا که در آخرین تلاش برای پروژه نمودن سهام شرکت کروی، ظاهرا دچار تقبل زیانی هنگفت شده اند.

بخش دوم: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه این عزیز برای کد مدیران حراست شرکت نیز خرید و فروش می‌کردند با در نظر گرفتن زیان این دوستان، احتمالا دیگر مشغول فعالیت در این شرکت نباشند.

۴-بعد ارتباطات و نیروی انسانی:

عمق فاجعه و ریخت و پاش‌های بی حساب و کتاب را می‌توان در بخش ارتباطات و نیروی انسانی گزارش تحقیق و تفحص مجلس مشاهده نمود.

پرداخت حقوق‌های ماهانه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومانی به بستگان، دوستان و بازنشستگان بدون ثبت هیچ کارکردی و تنها بر اساس قرارداد‌های فسادزای مشاوره‌ای یکی از شاهکار‌های تکرار شدنی مدیران فولاد مبارکه در سال‌های اخیر بوده است.

اگر نتوان تمام افتخار استخدام افرادی فاقد صلاحیت فنی و مدیریتی از بازنشستگان دیگر دستگاه‌ها را به عظیمیان مدیر عامل وقت فولاد مبارکه نسبت داد، بی شک می‌توان بخشی از به کارگیری این افراد را مرتبط با سفارش‌های رایج از طرف دولتی‌ها و نمایندگان مجلس مرتبط دانست.

از برادر مدیر عامل و رفقا گرفته تا مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال کنونی، همه و همه سهم خود را از سفره رنگارنگ فولاد مبارکه برداشته اند. 

استخدام بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان دولتی که از نظر قانونی حق استخدام نداشته اند تا سپردن اصلی‌ترین و مهمترین پست‌های مدیریتی به افرادی بی سابقه با سفارش دولتی ها، اوج فساد و روابط را در شرکت‌های خصولتی به نمایش می‌گذارد.

بخش دوم: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان

به عناوین شغلی بالا نگاه کنید، تمامی پست‌های با اهمیت شرکت بزرگی همچون فولاد مبارکه نظیر مدیرعامل، معاون مالی، معاون خرید، مدیر حراست و مدیران عامل مهمترین زیر مجموعه‌ها از طریق سفارش و معرف انتخاب شده اند و هیچ خبری از اولویت و صلاحیت علمی و تخصصی و نقش منابع انسانی در کار نیست.

مدیر عامل دوست و برادرش را بر سر کار می‌آورد، وزیر کشور مشاوران را انتخاب می‌کند، دیگر وزیر کشور، اعضای هیات مدیره را انتخاب می‌کند و ...، با این حجم از فساد و اقدامات مخرب، اما این شرکت همچنان سالانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود هم می‌سازد. 

به نظر شما این سود سازی را به قدرت خدا نسبت دهیم و یا زنده نگه داشتن پول تو جیبی مسئولین کشور؟

بیایید نگاهی به فرایند سخت و پیچیده مدیریت در بزرگترین شرکت تولیدی کشور بیاندازیم تا دیگر کسی گمان نکند در این کشور افراد بر اساس سطح علمی خود پیشرفت نمی‌کنند:

چگونه کارآموز حسابداری در کمتر از ۱۰ سال معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه شد: 

ایشان با مدرک لیسانس حسابداری (مشخص نیست این مدرک از چه دانشگاهی باشد) در سال ۱۳۸۸ به عنوان کارآموز مرتبه ۲، در فولاد مبارکه به استخدام درآمد و در کمتر از ۸ سال به سمت مدیر حسابداری و در سال ۱۳۹۹ به سمت مدیر مالی و در کمتر از ۴ ماه بعد به عنوان معاون مالی و اقتصادی رسید.

به نظر شما این عزیز از هوش بالا و توانایی بی نظیری برخوردار بوده است؟ آیا سمت با اهمیت معاون مالی و اقتصادی غول فولاد سازی کشور و خاورمیانه باید به دست فارغ التحصیل حسابداری با ۸ سال سابقه کار برسد؟ به نظر شما فیلتر‌های انتخاب این بزرگوار برای چنین سمتی توانایی‌های دست نیافتنی بوده و یا عدم تسلط بر اتفاقات صنعت و شرکت؟

لیسانس حقوق دانشگاه پیام نور و مدیر بازاریابی و فروش شرکت فولاد مبارکه: 

علی رغم استخدام این عزیز در سال ۱۳۸۰، نیاز به ادامه تحصیل در ایشان خیلی دیر احساس شد. وی که در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ مدرک تحصیلی گرانبهای کارشناسی حقوق از دانشگاه مطرح پیام نور شعبه زرین شهر گردید، هیچگاه دست از تحصیل و یادگیری بر نداشت و در سال ۱۳۹۳ نیز با اخذ مدرک mba از دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به سمت با اهمیت مدیر پشتیبانی و بازاریابی منصوب شد.

اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی آنهم با گرایش توسعه منابع انسانی از دانشگاه مطرح پیام نور شعبه شاهین شهر از دیگر دستاورد‌های بزرگ علمی ایشان پیش از انتصاب به عنوان معاون اقتصادی و مالی در سال ۱۳۹۸ و معاونت بازاریابی و فروش در سال ۱۳۹۹ بود.

به نظر شما لیسانس حقوق و یا مدیریت دولتی با گرایش توسعه انسانی ارتباطی با معاونت مالی و اقتصادی دارد؟ آیا دیپلمه‌های علوم انسانی می‌توانند از حساب و کتاب‌های شرکتی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی با بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان فروش سر در بیاورد؟

به نظر شما مدرک تحصیلی مدیر منابع انسانی شرکتی، چون فولاد مبارکه چه باشد؟ فوق دیپلم ریخته گری؟ 

شاید باورتان نشود، ولی در عصری که نبرد و مبارزه شرکت‌های بزرگ و بین المللی منحصر به حوزه منابع انسانی و شکار بهترین نیرو‌های انسانی از شرکت‌های رقیب بر می‌گردد، مدیر منابع انسانی غول صنعتی ایران مدرک تحصیلی مرتبطی ندارد.

البته فوق دیپلم ریخته گری تنها مدرک تحصیلی مدیر منابع انسانی فولاد مبارکه با بیش از ۲۰ هزار نفر پرسنل نیست بلکه ایشان ۲۵ سال پس از استخدام با مدرک ریخته گری، در سال ۱۳۹۵ موفق به اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت خانواده گردید.

علم آموزی این مدیر توانا محدود نشد و پس از انتصاب در سمت معاونت نیروی انسانی (درست یک سال قبل از بازنشستگی) موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گردید.

با نحوه مدرک دهی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و ...، کاری نداریم، اما ملاک انتخاب شخصی با مدارک تحصیلی ریخته گری و مدیریت خانواده به عنوان مدیر منابع انسانی شرکتی با بیش از ۲۰.۰۰۰ نفر چه بوده است؟

ماهیانه ۸۰ میلیون تومان حقوق:

شاید پرداخت حقوق ماهانه ۸۰ میلیون تومانی برای یکی از مدیران ارشد فولاد در سال ۱۴۰۲ و یا ۱۴۰۳ چندان عجیب نیست، اما پرداخت این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به شخصی با سابقه کار در صدا و سیمای اصفهان آنهم با سفارش و دستور صریح مدیر عامل، منطقی به نظر نمی‌رسد.
 

 


چند خطی برای مردم شریف مانده ایران:

باور کنید به عنوان نگارنده برای نوشتن همین چند خط آخر بسیار تردید داشتم با این وجود حیف بود که بعد از خواندن این حجم از مطالب ناراحت کننده و فساد در کشور، چیزی نگویم.

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعضا و با دیدن سطح ثروت برخی افراد جامعه (انسان‌هایی با سطح ضریب هوشی و تحصیلات پایین، مدیران دولتی که تصمیمات نهاد‌های متبوعشان کمر اقتصاد را شکسته و بسیاری از کسانی که خودتان بهتر از من می‌دانید)، بار‌ها و بار‌ها خودتان را سرزنش کنید.

سرزنش به خاطر چشم پوشی از لذت‌هایی که به واسطه مطالعه و تحصیل دردانشگاه‌های برتر کشور از دست داده اید، سرزنش به خاطر تحصیل در رشته‌هایی که علی رغم نیاز جامعه از آن‌ها استفاده نمی‌شود، سرزنش به خاطر استخدام نشدن در بانک‌ها و ادارات دولتی و شرکت‌های خصولتی و بهره مندی از نعمات بی کرانشان، سرزنش به دلیل عدم اطاعت از کارفرمایان بی سواد و...

 اما با دیدن نحوه ارتقاء و پیشرفت رتبه‌های کاری برخی انسان‌های غیر متخصص و بی سواد در شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه، دیگر نیاز نیست خودتان را سرزنش کنید و یا اعتماد به نفس خود را به دلیل طی روند صحیح پیشرفت، مورد هجوم قرار دهید.

مشخص است، آنچه در تمام کشور‌های دنیا به عنوان شایسته سالاری وجود دارد در کشور ما انگار مضحکه‌ای بیش نیست و برعکس هر چه کمتر بدانی و کمتر تخصص داشته باشی به دلیل ناتوانی در فهم بسیاری از مسائل و چگونگی اختلاس و اتلاف اموال، احتمال پیشرفت شغلی برای عده‌ای مهیا‌تر است. 

باور کنید اگر شما باور داشتید که می‌توان با اخذ مدرک ریخته گری مدیر منابع انسانی و یا مدرک حقوق از دانشگاه پیام نور مدیر فروش بزرگترین شرکت تولیدی کشور باشید، حتما به جای تحصیل و اخذ مدرک دکترای مدیریت منابع انسانی دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران و یا تحصیل در رشته فاینانس دانشگاه لیورپول یا شریف، حتما به سراغ مدرک فنی حرفه‌ای ریخته گری می‌رفتید؛ بنابراین خوانندگان شریف، تحصیل کرده، متعهد و متخصص که مدام در مقام مقایسه با ثروت و جایگاه عده‌ای معلوم الحال خود را سرزنش می‌کنید، شما راه درست را انتخاب و طی کرده اید، هرگز خودتان را به دلیل ناکارآمدی فرهنگی و باور‌های غلط شکل گرفته، شماتت نکنید.

زندگی سالم بسیاری از شما مایه افتخار و مباهات است.

 

 

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران،  آمادگی درج پاسخ نهادهای ذکر شده در مطلب را دارد. 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تکریم نیروی انسانی، رمز موفقیت فولاد هرمزگان در رکوردشکنی و افتخارآفرینی
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در جلسه مشترک با استاندار هرمزگان مطرح کرد:

تکریم نیروی انسانی، رمز موفقیت فولاد هرمزگان در رکوردشکنی و افتخارآفرینی

باتلاقی به نام
چهارشنبه‌های داغ: غده‌های بدخیمی که روزبه‌روز بزرگ‌تر می‌شوند؛

باتلاقی به نام "پارس‌خودرو "

دست همه در جیب سهام‌داران
چهارشنبه‌های داغ: رونمایی از انواع فساد در گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه اصفهان؛

دست همه در جیب سهام‌داران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
میثم
Germany
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲
تامل برانگیز و تاثیرگذار بود خسته ایم همه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
از برکات .است.
ناراحت نباش. این هم بگذرد.
کاش هیچگاه در هیچ جا انقلاب نشه. بلکه اصلاحات بشه.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
متاسفم ،،،ایران من
شرمنده ایم پدر بزرگوار ایران که روزی با چه زحمتی همین فولاد مبارکه رو احداث کردی،و به خود و مردم ایران افتخار کردی ،،حال بدست کیا افتاده،
دکتر حقیقی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
اگر چنین مطالبی در هر کشور معمولی که ادعای اخلاقیات و انسانیت هم نداره منتشر می شد . زلزله نه ریشتری ایجاد می کردد. ولی در ایران عزیز .دریغ از یک پف کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
من کارمند فولاد هستم با 18 سال سابغه سهمیه هم دارمممم خدا را شکر از اپراتوری بالاتر نرفتم و نخواهم رفت باز هم خدا را شکر که شریک نبودم
اهالیه بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
گروه های اصلیزکه مستقیم دست تو جییب سهام داران می کنن یه لیوان اب به توجیه های مسخره می کنن اول عشقی و شرکاء دوم کارگزاران و نوچه های نوسانگیرشان با کمک رباط و الگوریتم و با حمایت چهل دزد بعداد حال عشقی هم شده گله سهام داران که سر تقسیم غنایم جریمه میدن و جریمه می گیرن جالب مال باخته کس دیگر ی ایست این وسط جریمه گیرنده و دهنده تقسیم منافع می کنن و عشقی هم فقط امار های گوسفندان دزده شده را با توجیه و ثمبل می شمارد از نامه شورا بگیر تا نرخ خوراک و در اب نمک گذاشت خروج فولاد و سیمان برای ها و بهانه های اینده یشان عجب
پروین صالحی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
اسم مبارکه را بی خود نیارید که هیچ سهمی از فولاد به غیر از بیماری و آلودگی وشلوغی شهر چیزی سهمش نشد.فولاد مبارکه به کام شهرستان زرین شهر واستانهای چهارمحال خوزستان و لرستان خوب شیرین آمده....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
سلام...یه سر برید نورولوله اهواز کلا مبارکه یادتون میره....شرکت داره ورق بل کارمزد شش صد هفتصد میزنه و کلا سورو داره میبره..‌‌ و چو وصلن به هیچ کس جواب نیستن ...دوتا صندوق نفت وبازنشستگی هم سهامدار ۱۰ درصدی هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
خواستم بگویم سرنوشت مااین بوده،ولی دیدم توی قرآن نوشته خداوندسرنوشت هیچ قومی راتغییرنمی دهدمگراینکه خودشان تغییردهند. یعنی اگرقبول کردی گوسفند بشوی مطمئن باش که طعمه خواهی شدواین حکایت خیلی ازماهاست که واقعاًگوسفندبودن راقبول کرده ایم وجیکمان هم درنمی آید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷
با خوندن این مطالب با صدای بلند پیش خانواده ام شرمنده شدم .
دقیقا نگاهشان به من می‌گفت پدر تو برای این مملکت ۷ سال از بهترین سال‌های جوانی را درجبهه تلف کردی .حال با داشتن درجه مجروحیت ۱۵ ٪با اعصابی داغون وخوردن روزانه ۲۰ قرص اعصاب وروان.حتی از دادن کمترین حقوق کارگری نیز محروم هستم با توجه به داشتن ۴ دختر وهمسر و۶۳ سال عمر باید دست فروشی دورگردی جوراب وغیره در مترو تهران بابت گذران زندگی وخرج دانشگاه دخترانم وجهاز آنها باشم.افرین به این دولت به ودر آخر آفرین به من
جعفر
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
اتفاقا شما تنها کسی هستید که نباید شرمنده باشید
ناشناس
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
بجای تو انگل پروری و ژن برتر ....تا دلت بخواد داریم از برکت خادمین
عبدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
دو سال پیش هم در روزنامه ها اسم و نماد فولاد به فولفساد تغییر داده شد اختلاس های نجومی و فساد گریبان غول فولاد را گرفته دستگاههای قضایی هم اینگار ......
فهیم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
در تاریخ خوانده‌ایم که سلسله‌های زیادی حکومت کردند و سقوط کردند؛ دلایل سقوطشان چه بود؟ قطعاً فساد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
ترین کشور جهان همین عزیز هست
طاهری سرمور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
بادرود.این چندسطری که نوشته شده که مثل این است که فسادبزرگ وعجیبی افشاشده،ورسانه های حکومتی باتوجه به اینکه درراس کلیه امورکشورافرادموردتاییدب جمهوری اسلامی هستندانتشارداده باتوجه به فساددرپوست واستخوان این کشوراست وجزاصول حاکمیت،به پرتودرپیش بودن انتخابات اجازه انتشاریافته،وکشوروملت نابودشده وفقیروناامیدهمین مسائل است،وموضوع بعدآیااراده وقدرتی هست که این فسادرارسیدگی وبه نتیجه برساندوهرکس وشخصی درهرپست ومقام است رانام ببردومجازات کند،آیاضرروزیان این فسادراکه ملت وکشوروسهامدارهستندقابل جبران وبه اینهاقابل استرداداست.ودرپایان دربالاترین امورکشوروقتی هیچ کاری باتخصص ومدرک مربوطه نیست وهیچ شایسته سالاری درکارنیست وتمام مغزهاونخبه هارافراری تاپحمه گان به مقام ومنزلت برسندومداحان دانشمندان واساتیدماشونداین می شودوضع کشورومردم.
ناشناس
India
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲
حیف از که به دست افرادی نالایق و بی سواد به تاراج رفت.
شهریار
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مانند این موارد در شرکت ها و جاهای دیگر کشور هم از قدیم وجود داشته و دارد.
جو ناامیدی و سرخوردگی و بی تفاوتی پیشرفتی را بوجود نمیاره.
مطالبه گری،شفافیت،شایسته سالاری،نخبه گرایی و دانش محوری باید همه گیر بشه و از ظرفیت ها بهترین استفاده بشه.
شوراهای کاری و کارگری و انجمن ها و گروه های تحصیل کردگان رشته های مختلف باید تشکیل بشه و فضا های مختلف کشور بررسی و رصد بشه و...
این فقط مشکل ما و کشور ما نیست ،در همه جای دنیا بوده و به عنوان مسأله برایش راه حل پیدا کردن،قرار نیست دوباره چرخ را اختراع کرد،از تجربیات دنیا و بومی سازیشون برای حل مسئله ها میشه استفاده کرد.
با تشکر از دغدغه مندان و اطلاع رسانی اهالی خبر
عیسی سام پور
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
سلام این به اصطلاح هم جا فساد رانت وغیره می‌باشد کسی هم نیست با این فساد ها مبارزه کند چون همه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
بورس نیوز چندین بار کفتم وباز هم میگویم همه این مفاسد گه بورسیها عنوان میگنند براساس قانون بازار سرمایه و اساس نامه فعالیتهای بورس گاملا قانونی بوده وهست وفسادی گه همه ازان حرف می زنند مربوط به این هست هیچ گس قوانین بورس اساس نامه امید نامه وخیره را مطالعه نگرده است مثلا انچه از اساس نامه بورس خواندهام این هست گه بورس ایران زیل منافع نزام تعرف شده است گه خود این بند خلاف منافع نزام ودرهم تنیدگی منافع مردم اسلام وهمه هست درحالیگه بورس وشرگتهایش خود نزام هستند ومنافع بورس مال همه گشور هست ونه نزام ویگ گروه وابسته واز همه مهمتر اعزا هیت مدیره ونحوه انتخاب ودوران مسولیت انها واینکه سوگند نمی خورند براساس منافع گل گشور ومردم واسلام بحورند وهمه اعزا هیت مدیره هردوسال عوز میشود وگارگزار باند وحاگم هستند فساد اینجا هست واگر بخواهیم بورس واقعا بورس شود باید اینها عوز شود وموارد بسیاری دراساس نامه وامید نامه بورس هست گه طبق انها هم میتوان اعلام چرم وچنایت کرد البته دردادگاه صالح نه دادگاهی گه وابسته به یگ گروه هست گه هردوسال درحال تعویز هستند بارها واز قبل درهمین بورس نیوز ریشه فسادهارا گفتهام گه حقوق دانها واشخاص گه در زمینه حقوق ومالگیت اشنا هستند انهارا به گوش سهامداران به رسانند ومهمترین ریشه همه این مفاسد در نگرش اشتباه ومفسدانه اصل مالگیت هست ومراتب مربوط به ان گه دربورس تعریف ان نزام حاگم شده است گه هردوسال با انتخابات مجلس ودوسال بعد ریس چمهور هردوسال اعزا هیت مدیره عوز میشوند گه اینکار سم قانل سازمان بورس ومالگیت مردم جمهور اسلام وهمه هست هرگس میخواهد ودلش برای ایران اسلام مردم میسوزد ومی خواهد ایران واقتصاد ان به سر وسامانی به رسد باید این ریشهای حقوقی ومالگیتی بورس را به صراط مستقبم بیاورد ودلیل اینگه گسی دراین راه قدم نمیزند ترس بیهوده وحقوق بگیری هست مثل ان اقای وگیل وحقوق دان گه درمورد حجاب وموارد قنونی ومالگیتی ان به مردم اطلاع رسانی کرد وازدانشگاه اخراج وگلی گرفتاری ناحق سرش اوردند درحالیگه ان شخص چیزی از اصالتش با همه این برخوردها کم نشد گه تازه ارزشمند شد حالا بورسیها میتوانند از چنین وگلای ازاد حمایت گنند وریشهای حقوقی ومالگیتی بورسرا از صراط چهنم به صراط مستقیم رهنمون گنند این مهمترین گاری هست گه ریشه تمام مفاسد دربورسرا جلوگیری میگند وحق درجایگاه حقش مستقر میشود والسلام من اتبع الهدا والقران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
اینرا میگویم تا همه بدانند مخصوصا فعالین بورس میگویند نخوردم نان گندم اما دست مردم دیدم واما درمورد بورس ایران وچهان مشگل همه شان یگ مشگل هست گه قبلا گفتم مربوط به مالکیت تعریف مالگیت وحدود وثخور مالگیت و وو حقوق مرتبط با ان واجرای انها گه مدیران ومدیرت انها پیش می اید همه بورسهای دنیا به نوعی فساد مالگیتی دارند گه باعث زاییع شدن حقوق اگثریت میشود مانند مالگیت در خرب ومفاسد ان قبلنها مستندتر میگفتند یا درجاهای دیگر ولی مسله بورس ایران فساد مالگیت لجام گسیخته وعشقی وسایقهای هست گه چنین سطح خطرناگی در هرگشوری باشد انرا نابود میگند واینرا امروز وازاین به بعد شدیدتر خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷
به وا... این عنکبوتی تندین ها بمراتب از بسیاری از مظالم خارج از کشور بدتره چون اونا با مردم خودشون اینکارها را نمیکنند شما داری از مردم خودت سوء استفاده میکنی با این دفتردستکهایی که حق خیلیا را ضایع کردید که کار آموختن درس خوندن بدتر بیایی بهشون بگی دانش مالی نداری! وقتی خود راس موضوع بورس اگر اندازه دیپلم دانش تعاملات روزانه داشته باشد ، اهانت در جهت سواستفاده از مردم خیلی زشته با این شرایط اقتصادی که از یک طرف راههای کلک را برای یه سری باز میگذارید از طرفی بقیه در مضیقه روزمره فکر نکنم از نظر مالی کسی بیسواد باشه وقتی جوان از همان سنین ۲۰ سالگی میره سرکار خیلی بهتر از شما مدیران دو دوتا چهارتا های روزانه را بلده و واقفه ، بهتره بگید ریش و قیچی ما سطح دانش شما را اندازه میگیره و حد و مرز سو استفاده دیگران را تعیین میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
بورس نیوز و فعالان محترم بازار سرمایه لطفا: آیا بازار سرمایه باید امروز دنبال تجدید ارزیابی یا تجدید نوسان گیری و برهم زدن فرهنگ سهامداری بلند مدت و برهم زدن حمایت از صنعت و از همه مهمتر توهین به شعور سهامداران شرکتها باشد!؟؟؟ زیان زایی و شناور آفرینی کاذب بچه دلیل مشهود هست ؟!کمپینی جهت بازرسی سازمان بورس و درخواست تغییر روند ریاست نهایت برکناری هیات مدیره صورت گیرد ،چراکه شواهد متعددی است تمام سهمهایی که تجدید ارزیابی کردند نه تنها از زیان خارج نشدند شاکله بورس را نیز مخدوش کرده و از مدار و نرمال خود بشدت فاصله گرفته نهادهای مرتبط باید پاسخگو باشند ، آقای دکتر عشقی که عملا نمیبینید سهم های ارزنده ماهها صف فروشند چه باید آدم فکر کنه غیر از تعمدی بودن آن!! پاسخگو باشید سهم ذوب از زیاندهی خارج شده؟ بانک دی در چه وضع مالی بسر میبرد اینهمه تشویق به تجدید ارزیابی فرموده شد ، سهامدار مصتاصل را چه چیز حاصل کرده امروز؟ این صورتها را مردم میبینند احترام به سوابق خود قایل باشید لطفا، از روز اول شیوه مجادله را انتخاب کردید آقای گودرزی اجازه بفرمایید حسابرسی شود /دیگر بحث ماینر نیست /در چند صندوق اعمال نفوذ می شود؟!!! چرا منافع حاکمیت شرکتی  اینقدر حقیر شده ، واقعا جای تاسف دارد!!!اوضاع مالی بانکها چگونه است ، آقایانی که دعوت میکردید به سهامداری بلند مدت در شبکه های خود امروز بگید به مردم کدام سرمایه گذاری مناسب است نگید نقطه ورود غلط داشتید وقتی دائم کف سازی می شود این بورس تحلیل پذیر نیست آقای عشقی شما رییس سازمان بورسید پاسخ بدید چرا سهم تفیرو مدت ها حجم نمیخوره کسی پاسخگو نیست سهم مرآت چرا حجم نمیخورد روغن نباتی ناب چطور کِرِدیت میگیره تا بالای صد تومن میره اما از بسیاری سهم ارزنده داره جلوگیری میشه روند بحق و نرمالش را ادامه بده؟؟؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
«کمتر کسی در کشور مطلب یا موضوعی را در این خصوص نشنیده و یا نخوانده باشد. انواع فساد، رانت، زد و بند‌های سیاسی و سوء استفاده مالی، تحمیل بستگان و وابستگان به عنوان اعضای هیات مدیره و افراد پر نفوذ از طرف عناصر سیاسی فعال در کشور تنها گوشه‌ای از داستان‌های ناخوشایند این شرکت‌ها می‌باشد.»
مدت های مدید است که همه می دانند و در نهایت شاید بتوان به این نتیجه رسید که هم‌در زمینه قانون و قانونگذاری و هم مجریان ، دچار ضعف و فساد بسیار هستیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
خوب خوردند و می خورند ، اما هر خوردنی یک پس دادنی هم دارد
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
متاسفانه قدرت دست یه مشت ادم مشکل دار حرفه ای افتاده که تمام شرکتها را تحت اختیار خود گرفتن و حق میلیونها سهامدار خرد را میخورند مثلا خود من 15 ساله سهامدار خودرویی هستم تا قبل از ایجاد شورای رذالت رقابت خودرو سالانه 150 تومن بابت هر سهم سود میداد ولی از 89 به بعد زیانهای تحمیلی دولت توسط شورا شروع شد. و الانم دولت فعلی دشمن شماره یک بورس شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
وزیر کار دق کن و بمیر با ان پروند ه مختو مه ات ......که زیر مجموعه تو 80میلیون و تو 50 میلیون این از بی کفایت بودن تو است و از بی نظمی سیستمی که تو و همچو تو مدیریت می کنید به ناحق این تو له پروری تا کی ادامه دارد و هزینه نا کار امدی تو بر دوش ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
مملکت دست یک عده است که پول گوشت و... را با بهم زدن در بورس تامین کردند. دانشگاهش هم هم همینه آموزش و پرورشش هم همینه و... این می شود بیکاری و سایر مشکلات. دوران گری به سر آمده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
. سهامداران کامل بخوانید تا خسارت بگیرید.بخصوص سهامداران شرکتهایی با قیمتگذاری دستوری:
ایران خودرو نیز با انتشار گزارش شش ماهه خود در سامانه کدال باز هم بر سر زبان‌ها افتاد. در گزارش حسابرسی شده این شرکت به نقل از حسابرس قانونی شرکت و با استناد به ماده 90 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرده است که سهامداران خرد ایران خودرو می‌توانند طبق ماده 90 اصل 44 قانون اساسی، زیان متحمل شده بابت قیمت گذاری دستوری را از سازمان برنامه و بودجه مطالبه کنند.
این ماده قانونی به این موضوع اشاره دارد که چنانچه دولت به هر دلیل قیمت فروش کالاها یا خدمات بنگاه‌های مشمول واگذاری و یا سایر بنگاه‌های بخش غیردولتی را به قیمتی کمتر از قیمت بازار تکلیف کند، دولت مکلف است مابه تفاوت قیمت تکلیفی و هزینه تمام شده را تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولت در سال اجرا پرداخت کند و یا از بدهی این بنگاه‌ها به سازمان امور مالیاتی کسر نماید.
از همین رو گفته می‌شود که پرداخت زیان سهامداران ایران خودرو به واسطه قیمت گذاری دستوری به عهده دولت است!
نکته: باید سهامداران از طریق دیوان عدالت اداری علیه تمام بخشنامه های غیر قانونی و زیان زننده دولت درباره شرکتهای بورسی شکایت و ادعای خسارت کنند.بخصوص سهامداران خودرویی پالایشی لاستیک و مواد غذایی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۴
اگر این ریخت و پاش ها نباشه یه سال هم دوام نمیاره.باید یه عده سیر باشن حتما