بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
تحلیل تکنیکال
باتوجه‌به خط روند داخلی ترسیم شده که قبلاً قیمت این خط را شکسته است (خط بنفش‌رنگ)، اکنون با رشد فعلی احتمال واکنش مقاومتی به این خط وجود دارد.
کد خبر : ۲۷۵۵۸۸

بورس‌نیوز:

تحلیل تکنیکال سمگا در تایم فریم هفتگی و در یک افق بلندمدت صورت گرفته است؛ قیمت سهم داخل کانال نزولی حرکت کرده و با برخورد‌هایی که به سقف کانال داشته، قادر به شکست این روند نبوده است.

سمگا همراه با کلیت بازار اصلاح داشته و همراه با رشد بازار نیز به مسیر خود در راستای تبدیل سطوح به حمایت یا مقاومت هم مسیر شده است؛ لذا استنباط می‌شود که قیمت در واکنش به سطوح مقاومتی و حمایتی، حساسیت بیشتری را برای نوسان گیران ایجاد کند.

 

تحلیل تکنیکال

این نماد در آخرین روند کاهشی خود (روند داخل کانال میان‌مدتی)، نزدیک به ۵۰ درصد ریزش قیمت را تجربه کرد و احتمال برگشت و نوسان مثبت این سهم با توجه به جو مثبت بازار نیز وجود دارد. سطح حمایتی بسیار مهم سمگا بین دامنه ۸ درصدی، ۳۲۲-۳۵۰ تومان است که از سطح فعلی با تقاضای بالایی در حال پیشروی است.

باتوجه‌به خط روند داخلی ترسیم شده که قبلاً قیمت این خط را شکسته است (خط بنفش‌رنگ)، اکنون با رشد فعلی، احتمال واکنش مقاومتی به این خط وجود دارد؛ لذا توصیه می‌شود تکنیکالیست‌ها به این سطح از چارت توجه فرمایند.

به دلیل نوسانات حاکم بر بازار این احتمال نیز وجود دارد پس از رشد نسبی قیمت تا محدوده ۴۲۰ تومان مجدد اصلاح داشته باشد (خط نقطه چین ترسیمی روند آینده) و سپس این سطح به عنوان پولبک عمل کرده و مجددا قیمت مورد حمایت واقع گیرد و تا ۵۹۰ تومان رشد داشته باشد.

تحلیل تکنیکال

در تایم فریم روزانه مقاومت‌های مینوری ۴۲۶-۴۳۶ قابل توجه معامله گران است. در ترسیم روند آینده قیمت هیچ قطعیتی وجود ندارد، با این حال با حفظ شرایط فعلی احتمال این رویداد بیشتر ارزیابی می‌شود. هر تغییری در ریسک‌های سیستماتیکی می‌تواند در میان‌مدت باعث تغییر حرکت قیمت شود.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر