بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
در ۶ماهه تخست سال؛

جذاب مانند "ونوین"

جذاب مانند
بانک اقتصاد نوین در پایان در ۶ماهه تخست سال، بالغ بر ۳ هزار و ۹۱ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد.
کد خبر : ۲۷۵۹۷۲

جذاب مانند

بورس‌نیوز:

بانک اقتصاد نوین با سرمایه ثبت شده ۳ هزار و ۴۳ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این بانک در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ توانست ۴ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان از خالص درآمد تسهیلات و سپرده گذاری، یک هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان خالص درآمد کارمزد و .. درآمد کسب کند که در نهایت جمع درآمد‌های عملیاتی خود را به ۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان رساند.

درآمد‌های عملیاتی این بانک نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۱۷ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های سود سپرده‌ها، هزینه کارمزد و... این بانک نیز به ترتیب ۲۵ و ۷۲ درصد زیاد شده اند. 

جذاب مانند

در مجموع بانک اقتصاد نوین از فعالیت در این دوره ۶ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۳ هزار و ۵۱۴ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۲۵۳ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر مالیات ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۲ فصل بهار و تابستان "ونوین" به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، این بانک توانسته است در پایان فصل تابستان سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۳ هزار و ۹۱ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته حدود ۲۲۶ درصد افزایش داشته باشد. 

جذاب مانند

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۲۶ درصد و حاشیه سود خالص ۱۸ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

"ونوین" در پایان شهریورماه که دوره ۶ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۵ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان سود انباشته شده است که ۳ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. 

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "ونوین" می‌توان دریافت که این بانک موفق به تحقق یک هزار و ۱۶ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۳۱۵ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، از صورت سود و زیان بانک اقتصاد نوین را ملاحظه می‌فرمایید؛

جذاب مانند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
استمرار
بانک اقتصاد نوین در تیرماه چگونه بود؟

استمرار "ونوین" در عملکرد مثبت

حال و هوای خوب
بانک اقتصاد نوین رکورد زد؛

حال و هوای خوب "ونوین"

بانک اقتصاد نوین محقق کرد؛

"ونوین" هم چنان می‌تازد

ارسال نظر