بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
"ودی" در بهار و تابستان چه کرد؟

عملکرد درخشان از بیمه دی!

عملکرد درخشان از بیمه دی!
بیمه دی توانست از فعالیت ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۶۴۷ میلیارد تومان سود خالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۲ درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر : ۲۷۶۰۲۷

عملکرد درخشان از بیمه دی!

بورس‌نیوز:

شرکت بیمه دی با سرمایه ثبت شده ۵۹۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۵ هزار و ۶۵۲ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ توانست از فروش حق بیمه صادره خود، ۸ هزار و ۷ میلیارد تومان درآمد کسب کند؛ البته حدود ۵ هزار و ۳۶ میلیارد تومان از درآمد حق بیمه صادره " ودی " صرف حق بیمه اتکایی واگذاری شده است. 

درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت به ۳ هزار و ۵۸۸ میلیارد تومان رسید و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های بیمه‌ای "ودی" نیز ۲۳ درصد زیاد شده است. در مجموع بیمه دی توانست از فعالیت ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ خود، یک هزار و ۲۳ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۴ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت بیمه دی در این دوره ۶ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۸۳۰ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۴۲ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۶ ماهه ۱۴۰۲ شرکت بیمه دی به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان ۲ فصل بهار و تابستان، بالغ بر ۶۴۷ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲۲ درصد افزایش داشته است. 

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۱۳ و حاشیه سود خالص ۸ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. البته گفتنی است که حاشیه سود خالص "ودی" نسبت به سال مالی گذشته رشد داشته است. در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

"ودی" در پایان شهریورماه که دوره ۶ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۶۰۶ میلیارد تومان سود انباشته شده است که ۳۸۹ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است. 

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "ودی" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق یک هزار و ۸۸ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۴۹۰ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت بیمه دی را ملاحظه می‌فرمایید؛

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
حمایت بیمه دی از صنایع کوچک/ کمک بیمه به حفظ سرمایه بنگاه ها
قائم مقام بیمه دی در همایش بین‌المللی توسعه و توانمندسازی صنایع و شهرک‌های صنعتی خبر داد؛

حمایت بیمه دی از صنایع کوچک/ کمک بیمه به حفظ سرمایه بنگاه ها

بخش «درمان» درآمدزاترین رشته بیمه در مهرماه؛

"ودی" به تراز تجمیعی مثبت ۱۴۰ درصدی رسید

ارسال نظر