بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار؛

ساماندهی شرکت‌های سرمایه گذاری

ساماندهی شرکت‌های سرمایه گذاری
بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، به شرکت‌ها اعلام شده است سود سهام عدالت را تا خردادماه بپردازند تا شرکت‌های سپرده گذاری بتوانند سود سهام عدالت را برای متقاضیان واریز کنند.
کد خبر : ۲۸۰۲۳۱

به گزارش بورس‌نیوز، تاکنون شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم اقدام نکرده و همچنین شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» همچنان وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز ننموده‌اند.


پیگیری دریافت وام برای بدهکاران سود سهام عدالت

در تاریخ ۲۸ فروردین ماه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت بیان کرده بود: «برخی شرکت‌ها در پایان سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت را پرداخت نکردند و اکنون پیگیری اقدامات مربوط به پرونده تخلفاتی آن‌ها در حال انجام است. این شرکت‌ها حتی برای پرداخت سود به دنبال دریافت وام هستند»
وی اظهار داشت «مشکلات مالی در برخی شرکت‌ها وجود دارد، اما این شرکت‌ها باید سود سهام عدالت را واریز کنند که امید است تا خردادماه سود‌ها را جمع‌آوری و باقی مانده آن را پرداخت کنیم؛ زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد»


مبالغ واریز شده به حساب سهامداران

بر اساس گزارش‌های موجود، در آذر ماه سال گذشته مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز و مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه انجام شد.


شرح واریز سود سهام عدالت در مرحله دوم: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، دارندگان سبد سهام ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و دارندگان سبد سهام یک میلیون تومانی، ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند که شایان ذکر است میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

ساماندهی شرکت‌های سرمایه گذاری

بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران در این خصوص اعلام نموده بود: «به نظر می‌رسد تا پایان تیرماه یا حداکثر اواخر شهریورماه سال جاری، انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در همه استان‌های کشور برگزار و با تشکیل هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهم هر استان از پرتفوی شرکت‌های بورسی سهام عدالت در اختیار خودشان قرار گیرد تا هیأت مدیره‌ها بتوانند سهام خود را مدیریت کنند.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر