بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
حرکت متعادل ارزش بازار سرمایه گذاری غدیر در ۳ ماه گذشته؛

ارزش پرتفوی بورسی "وغدیر" به ۱۶۶ همت رسید

ارزش پرتفوی بورسی
ارزش بازار سرمایه‌گذاری غدیر نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۱۲۴ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر : ۲۸۰۳۰۴

بورس نیوز:

شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه (سال مالی منتهی به آذرماه ۱۴۰۳) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری خود را برابر با ۲۰ هزار و ۷۱ میلیارد تومان اطلاع‌رسانی کرد، "وغدیر" میزان بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری که در فروردین‌ماه به ثبت رساند مربوط به شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه و شرکت‌های غیر بورسی بود.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری غدیر در فروردین‌ماه مربوط به شرکت‌های غیر بورسی بود، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۱۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان بود. بهای تمام‌شده پرتفوی بورسی "وغدیر" بالغ‌بر ۷ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان بود. 

بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری غدیر در پرتفوی بورسی در مقایسه با ماه گذشته ۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، ارزش بازار پرتفوی بورسی "وغدیر" در چهارمین ماه از سال مالی به ۱۶۶ همت رسید.

ارزش بازار پرتفوی شرکت‌های بورسی "وغدیر"

سرمایه‌گذاری غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین ماه سال جاری در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» ارزش بازار سرمایه‌گذاری‌های خود را بالغ‌بر ۱۶۶ همت به ثبت رساند که نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها رشد ۲۱۲۴ درصدی را به همراه داشت. همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید "وغدیر" در سال مالی جاری تعادل ارزش بازار خود را حفظ کرده است و نگذاشته روند متعادل خود با کاهش ارزش بازار همراه شود.

ارزش پرتفوی بورسی

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی "وغدیر" مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۵ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان است. پس از محصولات شیمیایی بیشترین بهای تمام‌شده را در بخش سیمان، آهک و گچ مشاهده می‌کنیم.

بیشترین میزان ارزش بازار در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های «بورسی» در اختصاص شرکت «گسترش نفت و گاز گچساران» با ۹۴ همت بود، همچنین «توسعه صنایع و معادن غدیر» نیز با ۴۴ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را در این دوره در اختیار داشتند.

"وغدیر” از ابتدای سال مالی تاکنون از بخش‌های سود سهام، سود تضمین‌شده، فروش سرمایه‌گذاری‌ها، تغییر ارزش سرمایه‌گذاری‌ها و ... به درآمد ۷۹ میلیارد تومان رسیده است. همان‌گونه که گفته شد بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری

"وغدیر" در شرکت‌های غیربورسی برابر با ۱۳ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بود، بیشترین سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این دوره مربوط به «گسترش صنعت نوین ایرانیان» با مبلغی نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان بود.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر