بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
نبود نوآوری در صندوق‌های با درآمد ثابت/ نقدشوندگی صندوق
مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت با محدودیت‌هایی مواجه هستند و قوانین سختی بر آن‌ها حاکم است. در این صندوق‌ها نوآوری وجود ندارد.
کد خبر : ۲۸۰۴۹۹
نویسنده :
مینا علیزاده

 

حسین بابایی پور، مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص صندوق‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: اقبال مردم به صندوق‌های سرمایه گذای بالا بوده و این صندوق‌ها سرمایه گذاران زیادی دارند. همین موضوع پیشرفت صندوق‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: اما اگر به طور ویژه به صندوق‌های با درآمد ثابت نگاه کنیم، صندوق‌های با درآمد ثابت با محدودیت‌هایی مواجه هستند و قوانین سختی بر آن‌ها حاکم است. در این صندوق‌ها نوآوری وجود ندارد. مشخص است که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. فقط مدیر صندوق تا حدودی می‌تواند اقدامات خاصی را انجام دهد.

بابایی پور درخصوص صندوق نیلی دماوند بیان کرد: صندوق نیلی دماوند در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ مجوز خود را از سازمان بورس دریافت و فعالیت خود را آغاز کرده است. در گام اول هزار میلیارد تومان شروع به فعالیت کرد و جذب منابع داشتیم. با گذشت فعالیت ۱۴ ماهه، این میزان به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. اکنون دارایی تحت مدیریت صندوق ۷ هزار میلیارد تومان است. 

مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند در این باره ادامه داد: این موضوع که بازار با صندوق همراه بوده و منابع به سمت صندوق سوق پیدا کرده است، نشان دهنده این است که سرمایه گذاران از این صندوق شناخت کافی داشته و رضایت دارند و پورتفو و بازدهی را بررسی می‌کنند. صندوق نیلی دماوند در ۱۵ هر ماه تقسیم سود را انجام می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: این صندوق نرخ بازدهی ۲۹ درصدی به سرمایه گذاران پرداخت و کمک ویژه‌ای به سرمایه گذاران در مدیریت نقدینگی می‌کند. ویژگی بارز این صندوق بازارگردان فعال آن است. در هر زمانی از بازار درخواست ابطال سرمایه گذاری و خروج از صندوق امکانپذیر است. به عبارت دیگر نقدشوندگی صندوق بسیار بالاست. 

بابایی پور توضیح داد: صندوق نیلی دماوند پورتفوی بالایی دارد. در یک ساله گذشته دارایی صندوق به ۷ هزار میلیارد تومان رشد کرده، اما ۹ همت معامله در صندوق شکل گرفته است. یعنی مدیر صندوق سعی می‌کند معاملاتی را ایجاد و خرید و فروش‌هایی را ثبت کند که بازدهی مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آورد.

مدیر صندوق‌های سرمایه گذاری "تماوند" ادامه داد: با توجه به فعال بودن بازارگردان صندوق نیلی دماوند، نقدشوندگی آن بسیار بالاست. در هر زمانی از بازار سرمایه گذاران به خصوص اشخاص حقوقی اگر درخواست خروج از صندوق و ابطال یونیت را داشته باشند بازارگردان بلافاصله در این باره اقدام می‌کند.

وی افزود: صندوق نیلی دماوند یک صندوق درآمد ثابت است. عمده منابع جذب شده در آیتم‌های صندوق درآمد ثابت سرمایه گذاری شده و روزانه این درآمد ثابت ایجاد می‌شود. اما بخش کوچکی از صندوق باقی می‌ماند که ما آن را در صندوق "گیتی دماوند" و صندوق سرمایه گذاری "حفظ ارزش دماوند" سرمایه گذاری می‌کنیم. سرمایه گذاری پورتفوی این صندوق به شکلی مدیریت می‌شود که در روز‌های منفی بازار روز بد نداشتند و توانستند ثابت بمانند. سعی ما بر این بوده که پورتفو به شکلی جلو برود که همواره سرمایه گذاران را به سود برساند. اما با استراتژی‌های معاملاتی سعی می‌کنیم یک کف برای صندوق ایجاد شود که در شرایط منفی بازار این صندوق‌ها زیانده نباشند.

بابایی پور عنوان کرد: باتوجه به اینکه صندوق نیلی در سپرده بانکی و اوراق درآمد ثابت ایجاد می‌کند، همواره می‌توان گفت که این روند مثبت بوده و NAV صندوق پایین نیامده است. 

مدیرصندوق‌های سرمایه گذاری تامین سرمایه دماوند گفت: صندوق نیلی دماوند دو ویژگی مثبت دارد. یک اینکه نرخ بازدهی مناسبی به سرمایه گذار می‌دهد و با نرخی که صندوق برداشته، تطابق بالایی دارد. در حال حاضر نرخ ۲۹ درصد برای سرمایه گذاران جذابیت دارد.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر این صندوق، نقدشوندگی آن است. به عبارت دیگر هر زمان سرمایه گذار به پول خود نیاز داشته باشد آن را می‌تواند نقد کند و در جای دیگری سرمایه گذاری کند. بلافاصله یونیت هایش را بفروشد و به وجه خود دسترسی داشته باشد.
صندوق نیلی داوند صندوق ETF است. یعنی سرمایه گذار باید اول کد بورسی داشته باشد، وارد پنل کارگزاری خود وارد شود و نماد "نیلی" را جستجو کند. سپس به هر مبلغی که می‌خواهد می‌تواند سرمایه گذاری کند. از همان طریق نیز می‌تواند درخواست فروش یونیت‌ها را صادر کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با اعلام شرکت تامین سرمایه دماوند؛

"تماوند" افزایش سرمایه را ثبت کرد

ارسال نظر