بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران عنوان کرد؛

ایجاد تعادل در بازار برنج

ایجاد تعادل در بازار برنج
سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران از تلاش این انجمن برای تنظیم بازار برنج و انعکاس انتظارات و دغدغه‌های تأمین کنندگان این کالای اساسی خبر داد.
کد خبر : ۲۸۰۷۰۷

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به پایان بلاتکلیفی فعالان این حوزه در ارتباط با سیاست‌های دولت در قبال واردات برنج اظهار داشت که بازگشت این کالا به فهرست کالا‌های مشمول ارز ترجیحی و همچنین از سرگیری تخصیص ارز برای این کالا بعد از چندین ماه انتظار، به تنزل سطح انتظارات تورمی از بازار هر دو کالای برنج وارداتی و برنج ایرانی کمک مؤثری خواهد کرد.

مجیدرضا خاکی افزود: شانزدهم اردیبهشت خبری مبنی بر اضافه شدن برنج به لیست کالا‌های مشمول دریافت ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن تلاش دارد علاوه بر تنظیم بازار برنج، انتظارات و دغدغه‌های تأمین‌کنندگان این کالای اساسی را انعکاس دهد، مطرح کرد: انجمن واردکنندگان برنج ایران، در این مدت از طریق مکاتبه و جلسات رسمی و غیررسمی با متولیان دولتی این حوزه درباره وضعیت بلاتکلیف بازار و عواقب ابهام درباره سیاست‌های آتی دولت، هشدار‌هایی را عنوان نمود و این رویه تعاملی در نهایت به مصوبه اخیر هیأت وزیران و اقدامات بعدی دست‌اندرکاران امر منتهی شد.

خاکی اشاره کرد: ادامه بلاتکلیفی چند ماهه فعالان واردکننده برنج در مورد سیاست‌های ارزی دولت می‌توانست علاوه بر بازار برنج وارداتی، بازار برنج داخلی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. به این ترتیب هیأت وزیران در مصوبه جدیدی، لیست کالا‌های اساسی مشمول ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی را تکمیل کرده و برنج را نیز به آن افزود.

بر اساس گزارش مهر، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به ازسرگیری صدور نظر دستگاه و تخصیص ارز به منظور تسویه مطالبات چندین ماهه واردکنندگان برنج بیان کرد: اکنون با اعمال این گشایش از سوی وزارت جهاد کشاورزی و خروج بازیگران بازار برنج از بلاتکلیفی، می‌توان انتظار داشت که هیجان قیمتی نیز در بازار این کالای استراتژیک فروکش کند و تعادل مطلوب حاکم شود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی به کشور
در 2 ماه نخست سال جاری میلادی رقم خورد؛

واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی به کشور

رشد مبادلات تجاری ایران و هند
بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند؛

رشد مبادلات تجاری ایران و هند

برنج و روغن مشمول دریافت ارز ترجیحی شدند
براساس اصلاحیه مصوبات هیات وزیران؛

برنج و روغن مشمول دریافت ارز ترجیحی شدند

ارسال نظر