بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۷
اين نرم افزار قابليت ثبت اطلاعات ، گزارش گيري و رسم نمودارهاي HSE و آناليزحادثه بر اساس فرواني حوادث در ماه، سال، سن ، سابقه كار و ساير مشخصه هاي آناتومي يك حادثه را دارد.
کد خبر : ۳۱۹۰۳

مديريت ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت نفت و گاز پارس براي اولين بار در كشور نسبت به طراحي نرم افزار ثبت ،گزارش دهي و رسم نمودارهاي HSE مطابق با استاندارد OGP و الزامات شركت ملي نفت ايران ، اقدام نموده است.

به گزارش بورس نیوز ، محمدمهدي قاسمي رييس ايمني، بهداشت و محيط زيست شركت نفت و گاز پارس با اعلام اين خبر افزود : حفظ سلامت نيروي انساني به عنوان مهمترين سرمايه هر سازمان و امکانات مادي موجود ، وظيفه اساسي مديران سازمان‌هاي صنعتي و توليدي است و يکي از عوامل مهم تهديدکننده منابع انساني در سازمان‌ها، حوادث ناشي از کار است که منابع انساني را با محدوديت‌هاي پزشکي، از کارافتادگي جزئي يا کلي و حتي فوت، از گردونه کار و توليد خارج مي‌کند.بدين ترتيب اين امر باعث مي‌شود که سازمان از آموزش و تجارب به دست آمده در طول خدمت افراد، محروم بماند و آثار اجتماعي ناگواري به وجود آيد.

وي در ادامه خاطر نشان كرد :در اين راستا ايجاد سيستم گزارش گيري حوادث و سپس تجزيه و تحليل داده هاي آن مي تواند مديريت را در تشخيص علل اصلي حوادث و ارائه برنامه‌ريزي حساب ‌شده جهت حذف و يا كاهش عوامل حادثه ساز و ايجاد محيطي امن براي پرسنل ، ياري مي رساند.

مهندس قاسمي يادآور شد : براي اولين بار در كشور، واحد HSEبا همكاري و اجراي واحد فناوري اطلاعات و خدمات رايانه اي شركت شركت نفت و گاز پارس و با استناد به استاندارد OGP و الزامات شركت ملي نفت ايران، اقدام به تهيه نرم افزار ثبت ،گزارش دهي و رسم نمودارهاي HSE مي نمايد.

وي در پايان اين گفتگو خاطر نشان كرد : اين نرم افزار قابليت ثبت اطلاعات ، گزارش گيري و رسم نمودارهاي HSE و آناليزحادثه بر اساس فرواني حوادث در ماه، سال، سن ، سابقه كار و ساير مشخصه هاي آناتومي يك حادثه را دارد. همچنين از مشخصات ديگر اين نرم افزار تحت وب بودن آن است كه استفاده از اين نرم افزار سرعت جمع آوري اطلاعات و گزارش گيري منظم كمك خواهد نمود. ضمن اينكه واحد HSE ‌نفت و گاز پارس جهت آشنايي و آموزش اين نرم افزار به كاركنان و مديران طرح هاي خود در پارس جنوبي و همچنين پيمانكاران آنها اقدام خواهد نمود.

شركت شركت نفت و گاز پارس مسئوليت توسعه ميادين گازي پارس جنوبي ، پارس شمالي ، گلشن و فردوسي و نيز لايه نفتي پارس جنوبي را بر عهده دارد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر